3. oktober 2012

Stillingsopslag: Konsulent inden for naturvidenskabelig undervisning

Opdateret 13. nov.: Ansøgningsfrist var 12. november 2012. Ansøgningerne er nu under behandling.

Institut for Naturfagenes Didaktik er i vækst og har derfor brug for endnu en dygtig konsulent til at indgå i samarbejde med forskere og konsulenter om at udvikle naturfaglig undervisning.

Du skal som vores nye konsulent især arbejde med evalueringsprojekter og skal derfor besidde solide kompetencer inden for kvalitative og kvantitative evalueringsmetoder og gerne også et godt kendskab til anvendelse af it i undervisning. Du vil komme til at deltage i eksisterende projekter, men vil også skulle indgå i planlægning af og ansøgningsarbejde til nye projekter.

Vi lægger vægt på at ansøgeren:

• Kan planlægge og gennemføre evalueringer af undervisning og uddannelser baseret på fx interview og spørgeskemaer. Kompetencer i statistisk analyse vil være en fordel.
  • Har en relevant akademisk uddannelse og erhvervserfaring med at arbejde med undervisning og uddannelse.
  • Har godt kendskab til og interesse for det naturvidenskabelige uddannelsesområde, helst både inden for ungdomsuddannelser og videregående uddannelser. En naturvidenskabelig uddannelse vil være en fordel.
  • Kan prioritere mellem mange opgaver og tilpasse arbejdsopgaver så de kan løses med de afsatte ressourcer.
  • Skriver flydende og korrekt dansk inden for forskellige genrer, lige fra faglige rapporter til webartikler, og skriver godt på engelsk.
  • Er uhøjtidelig og ligefrem i sin omgangsform.