2. december 2013

Lærke Bang Jacobsen barselvikar på IND fra 1/12 2013

Institut for Naturfagenes Didaktik har pr. 1. december 2013 ansat Lærke Bang Jacobsen i et 1-årigt barselsvikariat for Christine Holm. Hun skal primært arbejde med udviklingsprojekter i relation til gymnasieskolen.

Lærke er udddannet fra Københavns Universitet i 2005 som kandidat i fysik og bachelor i fysik og matematik. I 2010 tog hun en ph.d.-grad fra Roskilde Universitet i arbejdet med fysikkens didaktik, særligt laboratoriearbejde i fysikundervisningen i stx-gymnasiet.

Siden har Lærke arbejdet godt 3 år på Borupgaard Gymnasium som gymnasielærer i fysik og matematik, hvor hun har været involveret i en række projekter, blandt andet i Region Hovedstadens udviklingsprojekt Gymnasiet tænkt forfra som deltagende lærer for Borupgaards deltagende klasse i både fagene naturvidenskabeligt grundforløb, fysikC og matematikB. Derudover har Lærke arbejdet med smartphones og tablets i matematik- og fysikundervisningen.

Desuden deltager Lærke i et samarbejde med Ian Bearden fra NBI om et praktikprojekt med studerende fra NBI, som er i praktik på gymnasiet, og har været universitetscensor på bl.a. IND (didG, specialer, bachelorprojekt).

Vi byder Lærke velkommen og glæder os til samarbejdet.