1. december 2014

Ny professor med fokus på IT, læring og undervisning

Helle Mathiasen er pr. 1. november 2014 tiltrådt som professor i teknologistøttet undervisningsudvikling på Institut for Naturfagenes Didaktik ved Københavns Universitet. Helle Mathiasens forskning vil særligt fokusere på, hvornår, hvordan og ikke mindst hvorfor IT kan bruges til at skærpe undervisningen og læringen på landets gymnasier og universiteter og også, hvilke barrierer og faldgruber det rummer.

Helle Mathiasen kommer fra en stilling som professor og forskningsprogramleder ved Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier på Aarhus Universitet. Privat bor Helle Mathiasen i Søllerød med sin familie.

Helle Mathiasen afholder tiltrædelsesforelæsning den 9. januar 2015 kl. 15-16 i Auditoriet på Geologisk Museum, Øster Voldgade 5 (med efterfølgende reception på IND, Øster Voldgade 3). Alle er velkomne.
For yderligere oplysninger kontakt kommunikationsmedarbejder Olga Trolle, e-mail olga.trolle@ind.ku.dk eller tlf. 35 32 03 39.