Andrea Fransiska Møller Gregersen

Andrea Fransiska Møller Gregersen

    Medlem af:

    • Universitetspædagogik

    • Equity i Naturfaglig Uddannelse

    I mit ph.d.-projekt undersøger jeg nye universitetsstuderendes møde med deres studie. Jeg er interesseret i, hvordan nye studerende bliver en del af en kultur på et studium, og hvordan de udvikler en måde at studere på. Fra studiestarten 2018 følger jeg de nye studerende på tre forskellige bacheloruddannelser på Københavns Universitet. Jeg benytter mig af en kombination af forskellige kvalitative metoder, herunder deltagerobservation, interviews, videodagbøger og workshops.

    Udvalgte publikationer

    1. Udgivet

      Developing Viable Study Practices and Student Identities: An Investigation of First-year Students' Work with Decoding, Navigating and Negotiating the Cultural Norms of Their Study Programme

      Gregersen, Andrea Fransiska Møller, 2021, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. 115 s.

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

    2. Udgivet

      Transitioning into higher education: rituals and implied expectations

      Gregersen, Andrea Fransiska Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2021, I: Journal of Further and Higher Education. 45, 10, s. 1356-1370 15 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    3. Udgivet

      Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet

      Gregersen, Andrea Fransiska Møller (red.) & Ulriksen, Lars (red.), 2018, København: Department of Science Education, University of Copenhagen. 232 s. (IND's Skriftserie, Bind 54).

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

    Udvalgte aktiviteter

    1. Narratives and Expectations: First-year Students' Transition into Higher Education

      Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder) & Ulriksen, Lars (Oplægsholder)

      26 aug. 2019

      Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

    2. Study Culture and Study Practices of First-Year University Students

      Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder)

      27 aug. 2019

      Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

    3. Er praksisnær pædagogisk kompetenceudvikling en mulighed, når tid er en knap ressource?

      Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder), Ulriksen, Lars (Oplægsholder), Juul Jensen, C. (Andet) & Gøtz, P. (Andet)

      17 maj 2018

      Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

    ID: 143261851