Pull, feel, and run: Signs of learning in kinesthetic activities in physics

Publikation: KonferencebidragPosterForskningfagfællebedømt

Dokumenter

Vi undersøger kinæstetiske læringsaktiviteter (KLAer) som en ny læringsteknologi. Lærere vil måske anvendeKLAer til at få studerende til at bruge deres egen krop til at konstruere forståelse for fysikfænomener, fysiske interaktioner og repræsentationer. Imidlertid har få studier undersøgt, hvad der kendetegner læring muligheder gennem KLAer. Ved
brug a/v optagelser, undersøger vi karakteristika to forskellige KLAer: En trækkeaktivitet og en aktivitet med cirkulær bevægelse. I begge aktiviteter, tager eleverne rollen som newtonske objekter. Vi karakteriserer typiske mønstre i aktiviteten: (1) Elevernes veksler mellem legende adfærd og fokuseret reflekterende dialog. (2) De studerendes måder at udføre modellerne i praksis giver læreren muligheder for at stille spørgsmål, der fremmer elevernes engagement og udstikker retninger for elevernes videre undersøgelser. (3) De studerende kan bruge KLAer til at koble deres intra- og interpersonelle erfaringer til formel fysik viden.
Bidragets oversatte titelTræk, mærk og løb: Tegn på læring i kinæstetiske aktiviteter i fysik
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato31 aug. 2014
Antal sider1
StatusUdgivet - 31 aug. 2014
BegivenhedPhysics Education Research Conference 2014: Outpacing New Technologies with Novel Pedagogies: The Role of PER in the Transforming Landscape of Higher Education - University of Minnesota - Twin Cities, Minneapolis, USA
Varighed: 30 jul. 201431 jul. 2014

Konference

KonferencePhysics Education Research Conference 2014
LokationUniversity of Minnesota - Twin Cities
LandUSA
ByMinneapolis
Periode30/07/201431/07/2014

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 128609782