Bogpræsentation: Higher Education and Capacity Building in Africa

Kom til præsentation af bogen Higher Education and Capacity Building in Africa: The geography and power of knowledge under changing conditions, der udgives på Routledge 2016. Bogen analyserer, hvad der sker, når man laver kapacitetsopbygning på universitetsniveau i Afrika - hvordan påvirkes den lokale vidensproduktion og hvordan er relationerne mellem forskerne i det globale syd og nord? Kapitlerne er skrevet af en lang række forfattere, der på forskellig vis har været involveret i kapacitetsopbygning i Afrika. Der vil være en præsentation af bogens konklusioner og perspektiver, samt oplæg der diskuterer disse ud fra både et forskningsmæssig og udviklingsmæssigt perspektiv.

Bogpræsentationen foregår torsdag d. 7. Januar, i Aud. 12 på Center for Afrikastudier (CAS), Købmagergade 46, 4. sal kl. 16 -18.

Læs mere om bogen her: https://www.routledge.com/products/9781138838154

Tilmelding ikke nødvendig.

Spørgsmål kan rettes til Lene Møller Madsen, lmmadsen@ind.ku.dk, Institut for Naturfagenes Didaktik, SCIENCE, KU.

Se også nyheden: New book co-edited by Lene Møller Madsen, Associate Professor at Department of Science Education, University of Copenhagen.