Gymnasielæreres brug af forskningsværktøj til at udvikle egen praksis

INDsigt ved Jesper Bruun, Institut for Naturfagenes Didaktik

Jesper BruunI EU-projektet ASSIST-ME brugte og udviklede vi en analysemodel for faglige interaktioner mellem lærere og elever i undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning. Nu har danske gymnasielærere i brugt analysemodellen til at analysere og udvikle deres egne faglige interaktioner med elever. Arbejdet er foregået som led i et kursus under Master i scienceundervisning.

Dette INDsigt præsenterer konkrete eksempler på, hvordan lærere kan benytte en forskningsbaseret tilgang til at udvikle deres egen undervisning. Deltagerne i INDsigt får mulighed for selv at afprøve analysemodellen til at analysere faglige interaktioner.

Deltagelse i seminaret er gratis, og vi vil være glade for en tilmelding et par dage i forvejen, så vi kan disponere kaffemængden:-).