Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Documents

I 2004 introducerede Danmark et obligatorisk integreret naturvidenskabelige kursus det mest populære gymnasium. Et af landsdækkende kursusmål er, at eleverne skal "opnå viden om nogle af de centrale videnskabelige spørgsmål og deres sociale, etiske og historiske perspektiver". Dette skal ske gennem samarbejde mellem fagene, og involverer ofte fysik og andet videnskabeligt emne. De officielle undervisningsplaner angiver endvidere, at matematik skal bruges til analyse af data. Vi bruger netværksanalyse til at studere seks forskellige implementeringer af kurset med hensyn til strukturen af forskellige former for undervisning / læringsaktiviteter. Ved at oprette netværkskort for hver lektion viser vi at undervisnings- / læringsaktiviteterne i kurset sjældent har til formål at adressere, hvordan videnskaben kan arbejde sammen for at løse et problem, men snarere stadiger hver naturvidenskab som en særskilt og separat aktivitet med en særskilt identitet.
Translated title of the contributionNetværkskort af studerendes arbejde med fysik andre videnskaber og matematik i Naturvidenskabeligt Grundforløb
Original languageEnglish
Article number1708.01389
JournalarXiv.org: Physics Education
Pages (from-to)1-4
Number of pages4
Publication statusPublished - Jul 2017

Links

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 186871060