16. marts 2017

Med IND på BIGBANG-konferencen

BIGBANG

IND er medarrangør af BIGBANG-konferencen 23.-24. marts og deltager både med keynote, oplæg, workshop og en messestand hvor man kan høre mere om vores tilbud til undervisere og uddannelsesinstitutioner.

Om en uge starter for femte gang BIGBANG-konferencen for undervisere og formidlere inden for naturfagene. Denne gang er det i Odense, og der er helt udsolgt: Vi bliver ca. 1250 deltagere, hvilket endnu engang er rekord.

IND er medarrangør af konferencen og bidrager på flere områder:

• Professor Jens Dolin holder åbnings-keynote med titlen "Naturfagsdidaktik i Danmark de sidste 40 år - hvad har vi opnået, og hvor skal vi hen nu?"
  • Lektor Marianne Achiam holder oplæg med titlen "Myten om den naturvidenskabelige metode"
  • Ph.d.-studerende Jacob Bahn holder workshop med titlen "Deling af didaktisk viden med lektionsstudier"
  • Professor Helle Mathiasen og specialkonsulent Christine Holm holder oplæg om hvilken efteruddannelse der virker for gymnasielærere.
  • Ph.d.-studerende Sanne Schnell Nielsen holder workshop om hvordan man kan udfolde modelleringskompetencemålet til konkret undervisning og til evaluering, så det fører frem mod den fælles prøve i naturfagene.

Det er også ansatte fra IND der er tovholdere for to af sporene på konferencen, nemlig Jan Alexis Nielsen for spor 1 - Didaktisk forskning, og Sebastian Horst for spor 3 - MONA-sporet, der denne gang har følgende tema: Veje til professionel udvikling af undervisere.

Kategori: Markedsføring

konferencemessen vil man også kunne finde IND-standen hvor man kan høre mere om vores tilbud til undervisere i form af fx efteruddannelseskurser og til institutioner i form af fx evaluerings- og udviklingsprojekter.

Tidsskriftet MONA - som har sin daglige redaktion på IND - vil også være tilstede med et særligt messetilbud: Et årsabonnement for kun 100 kr.

Kategori: Markedsføring

Læs mere om konferencen på www.bigbangkonference.dk

Vi glæder os til et brag af en konference!