18. august 2011

"Enestående institut i enestående bygninger" - portræt af IND i Universitetsavisen

Universitetsavisen bringer et institutportræt af IND.

"INSTITUTPORTRÆT - Institut for Naturfagenes Didaktik er det eneste af sin slags i Danmark, og så har det netop fået til huse i de meget specielle omgivelser i det gamle observatorium på Rosenborg Bastion.

Institut for Naturfagenes Didaktik er noget helt for sig selv, så det virkede oplagt at placere det i den smukke gamle observatoriebygning i Botanisk Have.

Observatoriet fra 1861 ligger nemlig alene og lidt skjult omgivet af høje træer på toppen af bakken, der udgør de sidste rester af Rosenborg Bastion.

Bag det lidt kryptiske navn Naturfagenes Didaktik gemmer sig et institut, der underviser og forsker i den gode undervisning og læring i de naturvidenskabelige fag. Det er det eneste institut af sin slags i Danmark, og udfordringerne er mange og store."