1. december 2011

Keith Trigwell gæsteprofessor på IND

Keith Trigwell er VELUX gæsteprofessor ved IND fra November til udgangen af Januar 2012. Til daglig er Keith Professor of Higher Education på Institute for Teaching and Learning, University of Sidney.

Keith vil lede et forskningsprojekt om hvordan underviserne oplever betingelserne og rammerne for at bedrive undervisning, og hvordan disse influerer på deres undervisning. Projektet begynder med interview af et antal undervisere og herudfra udarbejdes et spørgeskema, der så skal bruges dels på KU og dels på University of Sydney til at undersøge disse forhold og til at informere kommende beslutninger om universitetsundervisning.

Keith kan kontaktes på keith.trigwell@sydney.edu.au.

English version:

Professor Keith Trigwell from Institute for Teaching and Learning, University of Sidney, is VELUX Visiting Professor at Department of Science Education from November until the end of January 2012.

Keith will lead a research project on how university teachers perceive of their context and the factors in their academic world that influence their teaching. The study will begin with interviews with a small number of teachers, from which a university teaching inventory will be developed and used at UC and the University of Sydney. The results will be used to inform discussions on and decisions about university teaching.

You can contact Keith via keith.trigwell@sydney.edu.au.