27. august 2012

IND planlægger nyt BIG BANG

BIG BANG - Danmarks nye nationale naturfagskonference og messe - afholdes første gang torsdag den 21. til fredag den 22. marts 2013 i København. Det bliver et brag af en konference - intens, intelligent og inspirerende for alle, der arbejder med naturfagsundervisning. Vi regner med at blive 4-500 lærere og formidlere, der mødes til to udviklende og overraskende konferencedage med internationale talere, summende messestemning og konkret inspiration til at forny naturfagsundervisning.

En lang række arrangører er gået sammen om at gøre “BIG BANG - naturfag for fremtiden” til et brag af en konference.

Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet er med i kraft af at være Danmarks største naturfagsdidaktiske forskningsmiljø samt hjemsted for den daglige redaktion af tidsskriftet MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik.

IND er tovholder på at arrangere to af konferencens spor, nemlig Forskningssporet, hvor nye forskningsresultater inden for didaktik, pædagogik og uddannelsesforskning præsenteres, og MONA-sporet der sætter fokus på om og hvordan ny teknologi i matematik- og naturfagsundervisningen kan øge læring. Kontakt Sebastian Horst for mere information.

Programmet er nu færdigt, og der er åbnet for tilmelding. Se mere her på Big Bang hjemmesiden.

BIG BANG bliver en årlig tilbagevendende konference. I 2014 vil BIG BANG blive afholdt i Jylland.