15. maj 2012

Didaktikblog - læs om naturfagsdidaktik, universitetspædagogik og uddannelsesvidenskab!

Medarbejdere ved Institut for Naturfagenes Didaktik har startet en ny blog om uddannelse, naturfagsdidaktik, universitetspædagogik, uddannelsesvidenskab mv.

Find den på didaktik.blogs.ku.dk (bloggen er lukket).

Her vil skribenterne skrive løbende om aktuelle forskningsresultater og udviklingsprojekter og kommentere debatter inden for det vi forsker og underviser i.

"Vi synes der er behov for at dele vores viden inden for området på en mere aktuel og let tilgængelig måde end i form af de artikler og rapporter vi i forvejen skriver. Og samtidig er der rigtig mange debatter i medier og offentligheden som handler om uddannelse, læring og undervisning, hvor vi gerne vil kvalificere diskussionerne", siger Sebastian Horst der er en af initiativtagerne til bloggen. Han håber mange vil kunne bruge bloggen til et ugentlig input:

"Bloggen skal gerne både være et sted hvor man hurtigt får indtryk af hvilken viden der eksisterer inden for bestemte områder af didaktik, pædagogik og uddannelsesforskning. Men også et sted hvor man kan kommentere på denne viden - fx i forhold til hvad man kan eller ikke kan bruge den til i praksis. Så vi håber mange vil reagere på det vi skriver, både fagfolk og praktikere."

Alle er meget velkomne til at kommentere på indlæggene.