1. november 2013

Dyana Wijayanti ny ph.d.-studerende på IND pr. 1/11 2013

Dyana Wijayanti, som kommer fra Indonesien, skal arbejde med et komparativt studium af temaet proportionalitet, som det indgår i matematikundervisningen i Indonesien og Danmark. Hun interesserer sig især for variationer og kulturelle betingelser for temaets fremstilling i læremidler, herunder de opgavetyper og teoretiske rammer hvor det optræder. Dyana færdiggjorde sin kandidatgrad i matematikdidaktik fra Sebelas Maret University i Surakarta i 2011, og har derefter arbejdet et par år på Sultan Agung University i Semarang, hvor hun er ansat som underviser i matematik og matematikdidaktik. Hendes phd-studier i Danmark finansieres af det indonesiske ministerium for kultur og uddannelse gennem en stipendieordning for særlig lovende yngre universitetslærere.