23. august 2015

I dag starter ny masteruddannelse for gymnasielærere i naturvidenskab

gymnasium, videreuddannelse, naturvidenskab

Det er stadig muligt at tilmelde sig enkeltfag på MiSU.

Netop nu er 23 glade deltagere i gang med at starte deres nye masteruddannelse i scienceundervisning (MiSU). De er samlet uden for Odense til opstartsseminar på deres videreuddannelsesforløb. Masteruddannelsen er en ny forskningsbaseret uddannelse udbudt i et samarbejde mellem Københavns Universitet og Aarhus Universitet.

Deltagerne får gennem masteruddannelsen mulighed for at videreudvikle egen undervisningspraksis med afsæt i den nyeste naturfagsdidaktiske forskning og for at starte og evaluere naturfaglige udviklingsprojekter i og på tværs af fagene på egen uddannelsesinstitution.

Masteruddannelsen er tilrettelagt som et deltidsstudie over 3 år. Undervisningen varetages primært af Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet, og tager udgangspunkt i de masterstuderendes egne undervisningserfaringer.

Formålet med masteruddannelsen i scienceundervisning er at efter- og videreuddanne undervisere i de naturvidenskabelige fag. Masteruddannelsen retter sig mod erfarne undervisere, der eftersøger tid og sted til at reflektere over egen undervisning og elevernes læring, samt undervisere, der ønsker at engagere sig i udviklingsarbejde på deres undervisningssted. Målgruppen er primært undervisere indenfor naturfagene på ungdomsuddannelserne.

Det er fortsat muligt at tilmelde sig enkeltfag på kursus 2, 3 og 4 i studieåret 2015/2016.

Se nærmere på www.ind.ku.dk/misu