4. maj 2020

Drømmer du om en kandidatuddannelse i STEM-undervisning?

Nu er det blevet muligt at tage en kandidatuddannelse, der har fokus på at styrke vedkommende og tværfaglig undervisning inden for den naturvidenskabelige fagrække i grundskolen.

Du kommer både til at udvikle dine naturvidenskabelige kompetencer til at arbejde med komplekse problemstillinger og til at designe problembaseret undervisning til grundskoleelever.

Med kandidatuddannelsen i STEM-undervisning kan du agere som lokal eller kommunal ressourceperson inden for STEM-undervisning.

Praktisk

Den nye kandidatuddannelse i STEM-undervisning har frem til 1. juni åben for ansøgning om optagelse. Det er muligt at søge om at tage uddannelsen som enten 2-årig fuldtids kandidatuddannelse eller 4-årig erhvervskandidatuddannelse (på deltid ved siden af arbejde).

Uddannelsen udbydes af KU, foregår i Odense samt regionalt, og er et samarbejde mellem SDU, AU, AAU, RUC, De danske professionshøjskoler og IND på KU.

Se video fra studielederens hjemmekontor.

Læs om adgangskrav, undervisning, jobmuligheder og meget mere for kandidaten/erhvervskandidaten i STEM-undervisning på Københavns Universitet.

Se flyer om uddannelsen.