04. juli 2019

Nye rapporter fra Master i scienceundervisning

8 nye masterafhandlinger fra Master i scienceundervisning er nu tilgængelige for alle interesserede på MiSU's hjemmeside.

Dimittender fra Master i scienceundervisning 31. maj 2019Årets rapporter kommer langt omkring indenfor undervisning og læring i naturvidenskabelige fag med emner som dannelse i fysik, undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning, engineering i naturen og feedbackformer. Og der dækkes både gymnasiale uddannelser, maskinmesterskoler og forskellige eksterne læringsmiljøer.

Forfatterne kommer fra det nye kuld af dimittender, som den 31. maj 2019 afsluttede deres masteruddannelse. Et stort tillykke her fra!

Oversigt over de 8 nye rapporter: 

  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning og science writing heuristic (Thomas Mellergaard Amby)
  • Dannelse i Fysik C (Morten Terp Randrup)
  • Medborgerskab i naturfagsundervisningen på KBHSYD (Trine Jørgensen)
  • Diskursanalyse af litteraturen og hos lærer i forbindelse med brugen af eksterne læringsmiljø, med en underviser tilknyttet (Yvonne Herguth Nygaard)
  • Engineering i naturen og på naturskolen (Niels Jacob Jensen)
  • Autobiographical narratives with focus on science (Kirsi Inkeri Pakkanen)
  • Feedbackformater på Mulernes Legatskole (Lars Hansen & Lisbeth Birch Jensen)
  • Peer-feedback (Svenning Helth Møller) 

Rapporterne er udgivet i IND's studenterserie og kan findes på: https://www.ind.ku.dk/misu/masterafhandlinger/