M'et i STEM - Hjælper eller modstander i forhold til at fange elevers interesse for STEM?

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

Dokumenter

Britta Eyrich Jessen - Inviteret foredragsholder

Hvordan kan matematik være adgangsbillet eller hindring ift. videre STEM uddannelse for elever samt? Hvordan kan man aktivt lade dele af matematikken (for matematikkens skyld) fylde i (tværfaglig) undervisning designet som Studie- og Forsknings Forløb således at redskaberne fra matematik giver mening og ikke blot bliver et redskab, som eleverne alligevel ikke forstår værdien af? Hvor finder man inspiration i forskningslitteraturen, der kan hjælpe undervisningsudviklere som fx hos LIFE til deres videre arbejde med at lave STEM-forløb?
7 feb. 2020

Ekstern organisation

NavnNovo Nordisk-LIFE

    Forskningsområder

  • Matematik i STEM, Studie- og Forskningsforløb, Undervisningsmaterialer, Professionel udvikling af lærere

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk

Ingen data tilgængelig

ID: 235774313