NorDiNa (Tidsskrift)
Aktivitet: Peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Redaktør af tidsskrift › Forskning
Marianne Achiam - Redaktør
Nordina - Nordisk Tidsskrift i Naturfagsdidaktik
NorDiNa er et tidsskrift for fagdidaktik i naturfag og beslægtede emner så som teknik/teknologi og geografi. Tidsskriftet retter sig mod lærere og forskere i læreruddannelse ved professionshøjskoler og universiteter, forskere og studerende på højere niveau i fagdidaktik, interesserede lærere, formidlere indenfor naturvidenskab og uddannelsesplanlæggere. Tidsskriftet har en forskningsrettet profil med artikler som rapporterer nyere forskning og aktuelle perspektiver på faget samt udviklingsarbejde med et teoretisk fundament. Artikler bliver som hovedregel fagfællebedømt. Redaktionelt stof med omtale af nye bøger, tidsskrifter og aktuelle fagpolitiske problemstillinger kan også indgå.
National Medredaktør, Danmark
NorDiNa er et tidsskrift for fagdidaktik i naturfag og beslægtede emner så som teknik/teknologi og geografi. Tidsskriftet retter sig mod lærere og forskere i læreruddannelse ved professionshøjskoler og universiteter, forskere og studerende på højere niveau i fagdidaktik, interesserede lærere, formidlere indenfor naturvidenskab og uddannelsesplanlæggere. Tidsskriftet har en forskningsrettet profil med artikler som rapporterer nyere forskning og aktuelle perspektiver på faget samt udviklingsarbejde med et teoretisk fundament. Artikler bliver som hovedregel fagfællebedømt. Redaktionelt stof med omtale af nye bøger, tidsskrifter og aktuelle fagpolitiske problemstillinger kan også indgå.
National Medredaktør, Danmark
2013 → 2014
Tidsskrift
Tidsskrift | NorDiNa: Nordic Studies in Science Education |
---|---|
Forkortet titel | NORDINA - Nordic Studies in Science Education |
ISSN | 1504-4556 |
- Naturfagsdidaktik
Forskningsområder
ID: 102531795