Henriette Tolstrup Holmegaard

Henriette Tolstrup Holmegaard

Lektor

Medlem af:

  • Universitetspædagogik

  • Equity i Naturfaglig Uddannelse


  1. 2015
  2. Udgivet

    Performing a Choice-Narrative: A qualitative study of the patterns in STEM students' higher education choices

    Holmegaard, Henriette Tolstrup, jul. 2015, I: International Journal of Science Education. 37, 9, s. 1454-1477

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    The first-year experience: Students’ encounter with science and engineering programmes

    Ulriksen, Lars, Madsen, Lene Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 1 jan. 2015, Understanding Student Participation and Choice in Science and Technology Education. Springer Netherlands, s. 241-257 17 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    A narrative approach to understand students’ identities and choices

    Holmegaard, Henriette Tolstrup, Ulriksen, Lars & Madsen, Lene Møller, 2015, Understanding student participation and choice in science and technology education. Henriksen, E. K., Dillon, J. & Ryder, J. (red.). Dordrecht Heidelberg New York London: Springer Science+Business Media, s. 31-42 (Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Being a woman in a man’s place or being a man in a woman’s place: insights into students’ experiences of science and engineering at university

    Madsen, Lene Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2015, Understanding Student Participation and Choice in Science and Technology Education. Springer, s. 315-330 16 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Being a woman in a man’s place or being a man in a women’s place: insights into students’ experiences at science and engineering at university

    Madsen, Lene Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2015, Understanding Student Participation and Choice in Science and Technology Education. Dordrecht Heidelberg New York London: Education, s. 315-330

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Finding a way to belong: negotiating gender at University STEM study programmes

    Madsen, Lene Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2015. 5 s.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Hvorfor vælger de unge ikke naturvidenskab? En kvalitativ undersøgelse af gymnasieelevers valgovervejelser og identitetsarbejde

    Holmegaard, Henriette Tolstrup, Madsen, Lene Møller & Ulriksen, Lars, 2015, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 3, s. 43-59 17 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet
  10. Udgivet

    Innovation and employability: Moving beyond the buzzwords: a theoretical lens to improve chemistry education

    Nielsen, Jan Alexis & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2015, Relevant Chemistry Education: From Theory to Practice. Eilks, I. & Hofstein, A. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 317-334

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    Physics graduates’ transition into employment

    Nielsen, T. L. B. & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2015.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 Næste

ID: 11328782