Klaus Rasmussen
Medlem af:
Matematikkens Didaktik
- 2024
- Udgivet
Contradicting activity systems–learning from large-scale interventions that fail to change mathematics teaching practice as intended
Larsen, D. M., Østergaard, Camilla Hellsten & Rasmussen, Klaus, 2024, I: Journal of Mathematics Teacher Education. 27, s. 5-28 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
What knowledge do in-service teachers need to create SRP's?
Jessen, Britta Eyrich & Rasmussen, Klaus, 2020, I: Educaçao Matemática Pesquissa . 22, 4, s. 680-693Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
What knowledge do in-service teachers need to create SRPs?<br>De quelles connaissances les enseignants en exercice ont-ils besoin pour créer des SRP?
Jessen, Britta Eyrich & Rasmussen, Klaus, 2020, I: Educação Matemática Pesquisa : Revista do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática. 22, 4, s. 680-693 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
The intangible task – a revelatory case of teaching mathematical thinking in Japanese elementary schools
Rasmussen, Klaus & Isoda, M., 2019, I: Research in Mathematics Education. 21, 1, s. 1-17Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
The emergence and institutional co-determination of sustainability as a teaching topic in interdisciplinary science teacher education
Rasmussen, Klaus, 2017, I: Environmental Education Research. 23, 3, s. 348-364 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
- Udgivet
Lesson study in prospective mathematics teacher education: didactic and paradidactic technology in the post-lesson reflection
Rasmussen, Klaus, 2016, I: Journal of Mathematics Teacher Education. 19, 4, s. 301-324 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Praxeologies and Institutional Interactions in the Advanced Science Teacher Education
Rasmussen, Klaus, 2016, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
- 2015
- Udgivet
Didactic transposition of mathematics and biology into a course for pre-service teachers: A case study of 'Health - risk or Chance?’
Rasmussen, Klaus, 2015, Mathematics and Science: The relationships and disconnections between research and education.: Papers from a doctoral course at the University of Copenhagen. s. 107-120 14 s. (IND's Skriftserie; Nr. 39, Bind 2015).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Som vinden blæser: Anmeldelse af Forandringens Vinde – Nye Teknologihistorier, 1. udgave 2015. PRAXIS – Nyt Teknisk Forlag. Henry Nielsen, Kristian H. Nielsen, Keld Nielsen, Hans Siggaard Jensen
Rasmussen, Klaus & Nielsen, A. K., 2015, I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 2, s. 93-95Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Formidling
ID: 37604784
Flest downloads
-
74
downloads
What knowledge do in-service teachers need to create SRP's?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet