Klaus Rasmussen

Klaus Rasmussen

    Medlem af:

    • Matematikkens Didaktik


    1. 2024
    2. Udgivet

      Contradicting activity systems–learning from large-scale interventions that fail to change mathematics teaching practice as intended

      Larsen, D. M., Østergaard, Camilla Hellsten & Rasmussen, Klaus, 2024, I: Journal of Mathematics Teacher Education. 27, s. 5-28 24 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    3. 2020
    4. Udgivet

      What knowledge do in-service teachers need to create SRP's?

      Jessen, Britta Eyrich & Rasmussen, Klaus, 2020, I: Educaçao Matemática Pesquissa . 22, 4, s. 680-693

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    5. Udgivet

      What knowledge do in-service teachers need to create SRPs?<br>De quelles connaissances les enseignants en exercice ont-ils besoin pour créer des SRP?

      Jessen, Britta Eyrich & Rasmussen, Klaus, 2020, I: Educação Matemática Pesquisa : Revista do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática. 22, 4, s. 680-693 14 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    6. 2019
    7. Udgivet

      The intangible task – a revelatory case of teaching mathematical thinking in Japanese elementary schools

      Rasmussen, Klaus & Isoda, M., 2019, I: Research in Mathematics Education. 21, 1, s. 1-17

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    8. 2017
    9. Udgivet

      The emergence and institutional co-determination of sustainability as a teaching topic in interdisciplinary science teacher education

      Rasmussen, Klaus, 2017, I: Environmental Education Research. 23, 3, s. 348-364 17 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    10. 2016
    11. Udgivet

      Lesson study in prospective mathematics teacher education: didactic and paradidactic technology in the post-lesson reflection

      Rasmussen, Klaus, 2016, I: Journal of Mathematics Teacher Education. 19, 4, s. 301-324 24 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    12. Udgivet

      Praxeologies and Institutional Interactions in the Advanced Science Teacher Education

      Rasmussen, Klaus, 2016, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen.

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

    13. 2015
    14. Udgivet

      Didactic transposition of mathematics and biology into a course for pre-service teachers: A case study of 'Health - risk or Chance?’

      Rasmussen, Klaus, 2015, Mathematics and Science: The relationships and disconnections between research and education.: Papers from a doctoral course at the University of Copenhagen. s. 107-120 14 s. (IND's Skriftserie; Nr. 39, Bind 2015).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

    15. Udgivet

      Som vinden blæser: Anmeldelse af Forandringens Vinde – Nye Teknologihistorier, 1. udgave 2015. PRAXIS – Nyt Teknisk Forlag. Henry Nielsen, Kristian H. Nielsen, Keld Nielsen, Hans Siggaard Jensen

      Rasmussen, Klaus & Nielsen, A. K., 2015, I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 2, s. 93-95

      Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

    ID: 37604784