Tid til læring i laboratoriet: farmaceutstuderendes opfattelse af tiden i laboratorieundervisningen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Dokumenter
- 121856-Artikeltekst _ Manuscript-265851-1-10-20210504
Forlagets udgivne version, 1 MB, PDF-dokument
Laboratorieundervisningen er en integreret del af mange naturvidenskabelige uddannelser, særligt på de kemiske og farmaceutiske uddannelser. I dette studie har vi søgt at afdække farmaceutstuderendes perspektiv på læring i laboratoriet gennem individuelle, semistrukturerede interviews af seks studerende. Interviewene giver et indblik i de studerendes oplevelser af laboratorieundervisningen og giver perspektiver på deres opfattelse af og tilgange til laboratorie-undervisningen samt betydningen af eksamen for deres adfærd. Et tilbagevendende tema i de studerendes udtalelser om laboratorieundervisningen er deres oplevelse og opfattelse af kvaliteten af tiden i laboratoriet. Der er store kvalitative forskelle på, hvordan de enkelte studerende beskriver tiden. De studerende opfatter enten tiden i laboratoriet som tid til fordybelse og læring eller som spild af tid. De studerendes måde at anskue tiden på påvirker i høj grad deres opfattelse af læringen og deres orientering mod eksamen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 16 |
Udgave nummer | 30 |
Sider (fra-til) | 43-58 |
ISSN | 1901-5089 |
Status | Udgivet - 2021 |
Links
- https://tidsskrift.dk/dut/article/view/121856/172530
Forlagets udgivne version
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 269602594