Unfolding principles for student peer feedback: A comparative analysis across higher education contexts

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Dokumenter

  • Fulltext

    Forlagets udgivne version, 299 KB, PDF-dokument

I denne artikel konceptualiserer vi formative principper for peerfeedback ved at analysere og sammenligne seks empiriske eksempler på formative peerfeedback i en række internationale STEM (videnskab, teknologi, ingeniør- og matematik) kontekster. Ved at diskutere, hvordan disse forskellige tilgange til peerfeedback udfolder sig i praksis, ønsker vi at fremme brobygningen mellem teori og praksis i implementeringen af peerfeedback i højere uddannelser. Som en gruppe af forskere og undervisere fra seks højere uddannelsesinstitutioner analyserede, diskuterede og syntetiserede vi praktiske eksempler på peerfeedback i STEM, der dækker et bredt spektrum af kontekster, formål og former. Analysen og sammenligningen af disse eksempler illustrerer, hvordan principperne i peerfeedback opstår i praksis. Vi diskuterer, hvordan peerfeedback-konteksten påvirker den praktiske implementering, især med hensyn til formål og mål, udviklingen og brugen af vurderingskriterier, og embedding og støtte af initiativerne ind i undervisningen og læringen.
Bidragets oversatte titelPeerfeedbackprincipper: En sammenlignende analyse på tværs af højere uddannelses-kontekster
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftHögre Utbilding
Vol/bind12
Udgave nummer2
Sider (fra-til)53-77
Antal sider25
ISSN2000-7558
DOI
StatusUdgivet - 2022

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 333311613