Workshop on Problem-Based Learning

By Professor Maggi Savin-Baden, Director of the Learning Innovation Group, Coventry University. For teachers at University of Copenhagen. Registration before november 22.

Workshop om  problembaseret læring

(Invitation på dansk til undervisere ved KU)

Har du lyst til en formiddag med nye input til din undervisning?
Tror du en problemorienteret undervisningsform kan være inspirerende for dig og dine studerende?

Så kom og deltag i Workshop on Problem-Based Learning onsdag d. 8. december 2010 kl. 9:00 - 13:00 i Udvalgsværelse 3, Nørregade 10.

Professor Maggi Savin-Baden fra Coventry University står i spidsen for workshoppen. Du får lejlighed til at arbejde med at designe et PBL-scenarie og får udleveret et specialsyet kit om PBL. Arrangementet henvender sig både til undervisere, der gerne vil vide, hvordan man starter med PBL og til undervisere, der allerede har gjort sig erfaringer med problemorienterede tilgange til undervisning.

Tilmelding til Gitte Duemose på gidh@adm.ku.dk senest 22. november 2010. Der er maksimalt 50 pladser på workshoppen. Arrangementet er forbeholdt ansatte ved Københavns Universitet.

Maggi Savin-Baden was educated at The University of Brunel and The University of London and has worked in both pre and post 1992 universities in the UK over the course of her career. Now Director of the Learning Innovation Group at Coventry University she is leading a team of researchers, PhD students and innovators. Over the last 20 years she has pioneered work on the use of problem-based learning nationally and internationally and continues to stimulate debate in this area. To date she has published six books on problem-based learning, her seventh book entitled Learning Spaces was published in December 2007. In 2010 she published 3 further books, two on qualitative research, A Practical Guide to Qualitative Research Synthesis and New approaches to qualitative research (Routledge); the third is entitled A Practical Guide to using Second Life in Higher Education (McGraw Hill).