Tiltrædelseskonference og reception med fem nye professorer MSO i naturvidenskabelig uddannelse

Professorer mso

De fem professorer set fra venstre: Lars Nybo Nielsen, Anders Priemé, Karen Skriver, Niels grønbæk og Ian Bearden. Foto: Claus Baggersgaard, Universitetsavisen.

Det Natur- og Biovidenskabelige fakultet ansatte i begyndelsen af 2012 fem nye professorer med særlige opgaver i udvikling og forskning vedr. naturvidenskabelige universitetsuddannelser. Det drejer sig om:

• professor Ian Bearden, Niels Bohr Instituttet
  • professor Niels Grønbæk, Institut for Matematiske Fag
  • professor Lars Nybo Nielsen, Institut for Idræt
  • professor Anders Priemé, Biologisk Institut
  • professor Karen Skriver, Biologisk Institut

De fem professorer udfører deres særlige opgaver i samarbejde med forskere og konsulenter på Institut for Naturfagenes Didaktik, som også organiserede denne første - offentlige - præsentation af deres projekter.

Konferencen fandt sted fredag den 14. september kl. 13 i auditoriet på Geologisk Museum, Øster Voldgade 5. Efter oplæg med professorerne og mulighed for spørgsmål og diskussion, var der en reception på Institut for Naturfagenes Didaktik, Observatoriebygningen, Øster Voldgade 3.

Nedenfor kan du downloade materiale fra dagen.

Velkomst og introduktion ved institutleder Jens Dolin.

Oplæg fra de fem professorer:
Professor Ian Bearden: Better physicists for a better world.
Professor Niels Grønbæk: Gymnasiematematik, tur - retur. (In English: Upper secondary mathematics, there and back).
Professor Lars Nybo Nielsen: Inquiry based learning i eksperimentel arbejdsfysiologi. (In English: Inquiry based learning in experimental exercise physiology).
Professor Anders Priemé: Fra elev til studerende. (In English: Lost in transition – from pupil to student).
Professor Karen Skriver: Nye undervisningsformer i molekylært-orienterede biologiske bacheloruddannelser.

Kontakt Carl Winsløw for mere information.