Hvor og hvornår gør forskningstilknytning en forskel i udstillingsudvikling?

NY DATO: Dette seminar har tidligere været annonceret til 30. april, men er blevet rykket til 11. juni

INDsigt ved Line Bruun Nicolaisen, ph.d.-studerende ved Institut for Naturfagenes Didaktik, KU

I februar 2018 åbnede ”Made in Space” på Tycho Brahe Planetariet i København. En udstilling, som blev skabt gennem et bredt samarbejde af astrofysikere, designere, brugere – og en forskerspire.

I dette INDsigt seminar vil Line præsentere tankegangen bag forskningsbaseret design, og hvordan både forsker og formidlingsinstitutionen kan drage nytte af dette.

Oplægget vil tage udgangspunkt i udviklingen af ”Made in space”, og dykke ned i konkrete eksempler på, hvor forskningstilknytningen har haft indflydelse på det endelige design. Vi vil tale om faldgruber, fordele og friktioner ved samarbejde mellem den langsomme, grundige forskning, og den hurtige, handlende kommercielle verden.

Deltagelse i seminaret er gratis, og vi beder om en tilmelding senest 3 hverdage før, så vi kan disponere kaffemængden :-)