Science, børn og kreative metoder

INDsigt HYBRID ved Katia Bill Nielsen, Ene Ernst Hoppe og Henriette Tolstrup Holmegaard.

NB: Seminaret er blevet flyttet til den 24. maj. I første omgang var det annonceret til den 17. maj.
Lokale er flyttet fra NBB til Biocenteret, Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N, Lokale 2-2-07.

Katia Bill NielsenEn af udfordringerne på det naturvidenskabelig uddannelsesområde er, at ikke alle børn og unge oplever naturvidenskab som noget for dem. Mens nogle børn og unge finder naturvidenskab sjovt, interessant og relevant for deres verden, oplever andre børn og unge det som uinteressant eller helt irrelevant. I projektet SCOPE er det en af de udfordringer vi undersøger og forsøger at forstå. For bedre at forstå børn og unges verden og deres perspektiver anvender vi såkaldte ’art-based’ metoder. Det er kreative metoder der åbner for mere diverse deltagelsesmulighed og udtryksformer, for eksempel ved at børnene kan udtrykke sig gennem tegninger og handlinger, frem for udelukkende gennem det talte sprog. På seminaret vil vi give eksempler på, hvordan metoderne kan give os en bedre adgang til børnenes verden og deres tanker om og relation til naturvidenskab.

Læs mere om projektet i IND's nyhedsartikel: Kogler, knogler og leg giver indsigt i børns tanker om naturvidenskab og på hjemmesiden for SCOPE-projektet.

FORMAT: HYBRID
Angiv i tilmeldingens kommentarfelt, om du regner med at deltage fysisk eller om du kun har mulighed for at deltage online. Så sender vi nærmere information og evt. link.

Det fysiske seminar afholdes hos Institut for Naturfagenes Didaktik i Niels Bohr Bygningen:
Rådmandsgade 64, 2200 Kbh. N.  Find vej: Kort og rejseplan

Deltagelse i INDsigt-seminarrækken gratis. Vi vil gerne have din  tilmelding  senest torsdag den 12. maj, så vi kan forberede seminaret bedst muligt.