Professor Helle Mathiasen bliver emeritus

Efter en imponerende karriere som professor indenfor feltet pædagogiske og didaktiske perspektiver på digitale medier og netmedierede fora i undervisningssektoren har Helle Mathiasen valgt at overgå til tilknytning til universitetet som Emeritus. Helle har i sin karriere konsekvent arbejdet empirisk og teoretisk med at forstå, hvordan den stigende tilstedeværelse af digitale medier påvirker konkrete undervisningskontekster, og hvordan strukturelle og organisatoriske forhold omkring undervisning er under stadig forandring.

Institut for Naturfagenes Didaktik og Center for Digital Education er værter ved en konference og reception i anledning af Helles overgang. Første del af programmet sætter gennem fire oplæg fokus på Helles akademiske og konkrete bidrag. I anden del af arrangementet er der mulighed for uformelt samvær, samt for at sige et par ord i anledning af overgangen.

15.00-15.15: Kaffe
15.15-15.25: Frederik Voetmann Christiansen, Lektor v/Institut for Naturfagenes Didaktik indleder
15.25-15.45: Hanne Leth Andersen, Rektor, Roskilde Universitet; “Udfordringer for udvikling af kritisk tænkning i uddannelsessystemet”.
15.45-16.05: Claus Gregersen, planlægningschef, Herning Gymnasium; “Undervisningsorganisering,- former og -medier på langs og tværs - fra Elektronisk Skole til HyFlex”
16.05-16.10: Pause
16.10-16.30: Mikala Hansbøl, Phd, seniorforsker, UCL, “Der var engang nogle børn der sagde: 'vi har aldrig lektier for i matematik, hvor vi skal bruge computeren. I dansk bruger vi computeren hele tiden'…”
16.30-16.50: Morten Misfeldt, leder af Center for Digital Education afslutter
17.00: Reception

Praktiske oplysninger

Dørene åbnes kl 14.50 til Institut for Naturfagenes DidaktikNiels Bohr Bygningen, Rådmandsgade 64, 2200 København N.
Der er offentlig betalingsparkering på Rådmandsgade.
Nærmeste Metrostation: Skjolds Plads.

Konferencen afvikles i lokale 01.0.G.064/01.0.G.070 (stueetagen).
Receptionen afvikles i atriumområdet samme sted.

Tilmeldingen er lukket.