Lars Ulriksen

Lars Ulriksen

Professor

Member of:

  • University Science Education

  • Equity in Science Education


  1. 2008
  2. Published

    Den sociologiske dimension i pædagogik

    Ulriksen, Lars, 2008, 2 ed. København: Frydenlund Academic. 168 p.

    Research output: Book/ReportBookEducation

  3. Published

    Det sociologiske perspektiv

    Ulriksen, Lars, 2008, Introduktion til pædagogik: Opdragelse - Dannelse - Socialisering. Held, F. & Olsen, F. B. (eds.). 2 ed. København: Frydenlund Academic, p. 49-199 151 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

  4. Published

    Drenge og piger i det danske tekniske gymnasium htx

    Ulriksen, Lars & Holmegaard, H. T., 2008, Planning science instruction: From insight to learning to pedagogical practices: Proceedings of the 9th Nordic Research Symposium on Science Education. Macdonald, A. (ed.). p. 162-165 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in proceedingsResearchpeer-review

  5. Published

    Læringsmiljø og naturvidenskab på htx: Resultater fra et forskningsprojekt om det tekniske gymnasium

    Ulriksen, Lars & Holmegaard, H. T., 2008, Odense: Erhvervsskolernes Forlag. 175 p.

    Research output: Book/ReportBookResearch

  6. Published

    Læringsmiljø og naturvidenskab på htx - kvaliteter og udfordringer

    Ulriksen, Lars, Holmegaard, H. T. & Simonsen, B., 2008, Odense: Erhvervsskolernes Forlag. 44 p.

    Research output: Book/ReportBookCommunication

  7. Published

    Når sprog sorterer i de gymnasiale uddannelser

    Ulriksen, Lars, Murning, S. & Ebbensgaard, A. B., 2008, In: Dansk pædagogisk tidsskrift. 1, p. 34-42 9 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  8. Published

    Projektarbejde på htx - erfaringer og udfordringer i projektvejledningen

    Ulriksen, Lars & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2008, In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2, 2, p. 28-48 21 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

ID: 914786