Policy Aspects: How to Change Practice and in What Direction

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

ASSIST-ME-projektet har et dobbelt formål: (1) at tilvejebringe en forskningsbase om den effektive optagelse af formativ og summativ vurdering af forespørgselsbaseret, kompetenceorienteret videnskab, teknologi og matematik (STM) uddannelse og (2) at anvende Denne forskningsbase giver politikere og andre interessenter retningslinjer for at sikre, at evaluering forbedrer læring i STM-uddannelse. Dette kapitel beskriver, hvordan det andet mål, de politikorienterede aspekter, blev behandlet i ASSIST-ME. Det beskriver oprettelsen af ​​nationale interessentpaneler (NSP) ved hjælp af social network analysis samt arbejdet og resultaterne af de nationale NSP'er. I et bredere perspektiv analyserer det, hvordan forskningsresultaterne har og kan påvirke STM-uddannelse, både uddannelsespraksis og det politiske klima og beslutninger om uddannelse. På dette tidspunkt går kapitlet ud over ASSIST-ME og trækker på andre projektoplevelser i hele Europa. Endelig fremlægges de politiske anbefalinger til transformationsprocessen baseret på ASSIST-ME-oplevelserne.
Translated title of the contributionPolitiske aspekter: Hvordan man kan ændre praksis og i hvilken retning
Original languageEnglish
Title of host publicationTransforming Assessment : Through an Interplay Between Practice, Research and Policy
EditorsJens Dolin, Robert Evans
Number of pages29
Volume4
Place of PublicationSpringer, Cham
PublisherSpringer
Publication date2018
Edition1
Pages249-278
Chapter10
ISBN (Electronic)978-3-319-63248-3
DOIs
Publication statusPublished - 2018
SeriesContributions from Science Education Research
Number1
Volume4
ISSN2213-3623

ID: 186875957