9. november 2023

Løft naturfagundervisning gennem embodied cognition

Forskning

Netværket SENSES søger gymnasielærere, der vil samarbejde med forskere og kollegaer om at udvikle og afprøve undervisningsforløb indenfor naturfag, der bygger på principper for embodied cognition.

SENSES søger gymnasielærere til netværk om embodied cognition.

SENSES (Science Education Network for Supporting Embodied Sense-Making) er et nyt netværk af forskere og gymnasielærere, der vil udvikle undervisningsmetoder baseret på embodied cognition perspektiver. Embodied cognition er ideen om, at vores kognition er stærkt påvirket af vores fysiske krop og sanser, og at dette kan bruges til at styrke læreprocesser.

Lige nu søger SENSES gymnasielærere, der vil samarbejde med forskere og kollegaer om at udvikle og afprøve undervisningsforløb indenfor naturfag, der bygger på principper for embodied cognition.

Hvorfor deltage?

1. Samarbejde og læring: Mød kollegaer og eksperter, og vær med til at forme spændende undervisningsmetoder og materialer, som virkelig engagerer eleverne gennem alle sanser.
  2. Fra teori til praksis: Få dybere indsigt og bring principper for embodied cognition direkte i spil i dit klasseværelse.
  3. Finansieret deltagelse: Deltagere inviteres til tre workshops ved Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, der samlet svarer til tre arbejdsdage. Din skole modtager en kompensation på 9000DKK for din indsats, så du kan engagere dig fuldt ud i vores netværk.

Bliv en del af SENSES

Send en mail til Tenure Track Adjunkt Magdalena Kersting for yderligere oplysninger.