Sociale Undervisningsnetværk: Hvordan man regner på relationer

Activity: Talk or presentation typesLecture and oral contribution

Documents

Links

Jesper Bruun - Lecturer

Kan man sige noget om, hvor godt studerende klarer fysikstudierne ved at spørge dem, hvem de snakker med? Svaret er ja, men forklaringen kræver en blanding af didaktik, sociologi, matematik og fysik.

Foredraget handler om, hvordan jeg bruger social netværksanalyse i min forskning i fysikundervisning. Jeg har spurgt førsteårsstuderende på fysik, hvem de arbejder sammen med i fysik og hvem de snakker med socialt. Disse data kan ses som netværk mellem studerende, og man kan regne på dem.

Et af de foreløbige resultater er, at en studerendes vigtighed i et socialt netværk i midten af semesteret kan være med til at forklare deres gennemsnitskarakter i slutningen af første semester.

Jeg holdt en times forelæsning med indbyggede summeøvelser, der skulle illustrere dels hvad jeg laver og dels hvordan det er at være forsker.
27 Apr 2012

Event (Seminar)

TitleForskerspirer
Date27/04/201227/05/2012
LocationLIFE
Country/TerritoryDenmark

Related Research outputs (1)

  1. Published

    Mapping student online actions

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer-review

View all »

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk

No data available

ID: 38029219