Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Standard

Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab? / Ulriksen, Lars.

Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010. København : Undervisningsministeriet, 2010. p. 58-61.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Harvard

Ulriksen, L 2010, Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab? in Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010. Undervisningsministeriet, København, pp. 58-61.

APA

Ulriksen, L. (2010). Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab? In Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010 (pp. 58-61). Undervisningsministeriet.

Vancouver

Ulriksen L. Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab? In Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010. København: Undervisningsministeriet. 2010. p. 58-61

Author

Ulriksen, Lars. / Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?. Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010. København : Undervisningsministeriet, 2010. pp. 58-61

Bibtex

@inbook{9a79ef50cbd111df825b000ea68e967b,
title = "Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?",
abstract = "Artiklen pr{\ae}senterer v{\ae}sentlige pointer fra et forskningsprojekt om de vanskeligheder gymnasiefremmede (dvs. gymnasieelever hvis for{\ae}ldre ikke selv har en gymnasial uddannelse) m{\o}der i gymnasiet. En v{\ae}sentlig vanskelighed best{\aa}r i at forst{\aa} kriterier for, hvad man skal g{\o}re og l{\ae}re som elev, og artiklen peger her p{\aa} feedback som et v{\ae}sentlig fokusomr{\aa}de. Artiklen peger ogs{\aa} p{\aa}, at det er vigtigt at l{\ae}gge v{\ae}gt p{\aa} formativ feedback (dvs. feedback som peger fremad, og giver eleven ideer om, hvordan det videre arbejde skal prioriteres), frem for summativ feedback, som kigger bagud og bed{\o}mmer hidtidigt arbejde.",
author = "Lars Ulriksen",
year = "2010",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-603-2899-2",
pages = "58--61",
booktitle = "Uddannelse og udfordringer til alle",
publisher = "Undervisningsministeriet",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?

AU - Ulriksen, Lars

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Artiklen præsenterer væsentlige pointer fra et forskningsprojekt om de vanskeligheder gymnasiefremmede (dvs. gymnasieelever hvis forældre ikke selv har en gymnasial uddannelse) møder i gymnasiet. En væsentlig vanskelighed består i at forstå kriterier for, hvad man skal gøre og lære som elev, og artiklen peger her på feedback som et væsentlig fokusområde. Artiklen peger også på, at det er vigtigt at lægge vægt på formativ feedback (dvs. feedback som peger fremad, og giver eleven ideer om, hvordan det videre arbejde skal prioriteres), frem for summativ feedback, som kigger bagud og bedømmer hidtidigt arbejde.

AB - Artiklen præsenterer væsentlige pointer fra et forskningsprojekt om de vanskeligheder gymnasiefremmede (dvs. gymnasieelever hvis forældre ikke selv har en gymnasial uddannelse) møder i gymnasiet. En væsentlig vanskelighed består i at forstå kriterier for, hvad man skal gøre og lære som elev, og artiklen peger her på feedback som et væsentlig fokusområde. Artiklen peger også på, at det er vigtigt at lægge vægt på formativ feedback (dvs. feedback som peger fremad, og giver eleven ideer om, hvordan det videre arbejde skal prioriteres), frem for summativ feedback, som kigger bagud og bedømmer hidtidigt arbejde.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-603-2899-2

SP - 58

EP - 61

BT - Uddannelse og udfordringer til alle

PB - Undervisningsministeriet

CY - København

ER -

ID: 22268426