Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Jagten på den gode opgave : Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis . / Mark Jensen, Laura; Burmølle, Mette; Johannsen, Bjørn Friis; Bruun, Jesper; Ellegaard, Marianne.
In: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], Vol. 15, No. 28, 2020, p. 16-30.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Jagten på den gode opgave
T2 - Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis
AU - Mark Jensen, Laura
AU - Burmølle, Mette
AU - Johannsen, Bjørn Friis
AU - Bruun, Jesper
AU - Ellegaard, Marianne
PY - 2020
Y1 - 2020
N2 - Denne artikel beskriver baggrunden for et pilotprojekt med formativ peer feedback på et karaktergivende essay på et stort obligatorisk bachelorkursus. Peer feedback blev implementeret hovedsageligt som svaret på et behov hos de studerende for mere feedback. Vi diskuterer teorien bag peer feedback som metode i undervisningen og udmøntningen af projektet, inklusive processen bag udformningen af kriterier for peer feedbacken. Gennem interviews med nogle af de involverede studerende og gennem de studerendes spørgsmål i processen fik vi indblik i, hvordan de studerende opfattede peer feedback-processen, hvad der virkede for dem, og hvilke udfordringer der opstod. Efterbehandlingen satte især fokus på det nyttige, for både undervisere og studerende, i at præcisere kriterier for en sådan opgave.
AB - Denne artikel beskriver baggrunden for et pilotprojekt med formativ peer feedback på et karaktergivende essay på et stort obligatorisk bachelorkursus. Peer feedback blev implementeret hovedsageligt som svaret på et behov hos de studerende for mere feedback. Vi diskuterer teorien bag peer feedback som metode i undervisningen og udmøntningen af projektet, inklusive processen bag udformningen af kriterier for peer feedbacken. Gennem interviews med nogle af de involverede studerende og gennem de studerendes spørgsmål i processen fik vi indblik i, hvordan de studerende opfattede peer feedback-processen, hvad der virkede for dem, og hvilke udfordringer der opstod. Efterbehandlingen satte især fokus på det nyttige, for både undervisere og studerende, i at præcisere kriterier for en sådan opgave.
U2 - https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204
DO - https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 15
SP - 16
EP - 30
JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
SN - 1901-5089
IS - 28
ER -
ID: 372833937