Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Jagten på den gode opgave : Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis . / Mark Jensen, Laura; Burmølle, Mette; Johannsen, Bjørn Friis; Bruun, Jesper; Ellegaard, Marianne.

In: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], Vol. 15, No. 28, 2020, p. 16-30.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Mark Jensen, L, Burmølle, M, Johannsen, BF, Bruun, J & Ellegaard, M 2020, 'Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis ', Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], vol. 15, no. 28, pp. 16-30. https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204

APA

Mark Jensen, L., Burmølle, M., Johannsen, B. F., Bruun, J., & Ellegaard, M. (2020). Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis . Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], 15(28), 16-30. https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204

Vancouver

Mark Jensen L, Burmølle M, Johannsen BF, Bruun J, Ellegaard M. Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis . Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 2020;15(28):16-30. https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204

Author

Mark Jensen, Laura ; Burmølle, Mette ; Johannsen, Bjørn Friis ; Bruun, Jesper ; Ellegaard, Marianne. / Jagten på den gode opgave : Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis . In: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 2020 ; Vol. 15, No. 28. pp. 16-30.

Bibtex

@article{549b253f28794616b075f48b9d3d05aa,
title = "Jagten p{\aa} den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis ",
abstract = "Denne artikel beskriver baggrunden for et pilotprojekt med formativ peer feedback p{\aa} et karaktergivende essay p{\aa} et stort obligatorisk bachelorkursus. Peer feedback blev implementeret hovedsageligt som svaret p{\aa} et behov hos de studerende for mere feedback. Vi diskuterer teorien bag peer feedback som metode i undervisningen og udm{\o}ntningen af projektet, inklusive processen bag udformningen af kriterier for peer feedbacken. Gennem interviews med nogle af de involverede studerende og gennem de studerendes sp{\o}rgsm{\aa}l i processen fik vi indblik i, hvordan de studerende opfattede peer feedback-processen, hvad der virkede for dem, og hvilke udfordringer der opstod. Efterbehandlingen satte is{\ae}r fokus p{\aa} det nyttige, for b{\aa}de undervisere og studerende, i at pr{\ae}cisere kriterier for en s{\aa}dan opgave.",
author = "{Mark Jensen}, Laura and Mette Burm{\o}lle and Johannsen, {Bj{\o}rn Friis} and Jesper Bruun and Marianne Ellegaard",
year = "2020",
doi = "https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204",
language = "Dansk",
volume = "15",
pages = "16--30",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "28",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Jagten på den gode opgave

T2 - Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis

AU - Mark Jensen, Laura

AU - Burmølle, Mette

AU - Johannsen, Bjørn Friis

AU - Bruun, Jesper

AU - Ellegaard, Marianne

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Denne artikel beskriver baggrunden for et pilotprojekt med formativ peer feedback på et karaktergivende essay på et stort obligatorisk bachelorkursus. Peer feedback blev implementeret hovedsageligt som svaret på et behov hos de studerende for mere feedback. Vi diskuterer teorien bag peer feedback som metode i undervisningen og udmøntningen af projektet, inklusive processen bag udformningen af kriterier for peer feedbacken. Gennem interviews med nogle af de involverede studerende og gennem de studerendes spørgsmål i processen fik vi indblik i, hvordan de studerende opfattede peer feedback-processen, hvad der virkede for dem, og hvilke udfordringer der opstod. Efterbehandlingen satte især fokus på det nyttige, for både undervisere og studerende, i at præcisere kriterier for en sådan opgave.

AB - Denne artikel beskriver baggrunden for et pilotprojekt med formativ peer feedback på et karaktergivende essay på et stort obligatorisk bachelorkursus. Peer feedback blev implementeret hovedsageligt som svaret på et behov hos de studerende for mere feedback. Vi diskuterer teorien bag peer feedback som metode i undervisningen og udmøntningen af projektet, inklusive processen bag udformningen af kriterier for peer feedbacken. Gennem interviews med nogle af de involverede studerende og gennem de studerendes spørgsmål i processen fik vi indblik i, hvordan de studerende opfattede peer feedback-processen, hvad der virkede for dem, og hvilke udfordringer der opstod. Efterbehandlingen satte især fokus på det nyttige, for både undervisere og studerende, i at præcisere kriterier for en sådan opgave.

U2 - https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204

DO - https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 15

SP - 16

EP - 30

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 28

ER -

ID: 372833937