Kropslige øvelser i fysikundervisningen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Kropslige øvelser i fysikundervisningen. / Bruun, Jesper.

In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, No. 1, 2009, p. 44-55.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Bruun, J 2009, 'Kropslige øvelser i fysikundervisningen', MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, no. 1, pp. 44-55.

APA

Bruun, J. (2009). Kropslige øvelser i fysikundervisningen. MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, (1), 44-55.

Vancouver

Bruun J. Kropslige øvelser i fysikundervisningen. MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2009;(1):44-55.

Author

Bruun, Jesper. / Kropslige øvelser i fysikundervisningen. In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2009 ; No. 1. pp. 44-55.

Bibtex

@article{5f592860a44911debc73000ea68e967b,
title = "Kropslige {\o}velser i fysikundervisningen",
abstract = "Kropslige {\o}velser i fysikundervisningen kan give elever og studerende en anden m{\aa}de at repr{\ae}sentere og bearbejde viden p{\aa} end dem fysikundervisningen traditionelt tilbyder. De kan virke motiverende p{\aa} elever og studerende fordi de aktivt involverer dem i l{\ae}rings-processen. I denne artikel giver jeg to eksempler p{\aa} kropslige {\o}velser der kan bruges i forbindelse med undervisning i fysik i gymnasiet. Den ene kan give en kropslig intuition for kraftbegrebet, mens den anden s{\o}ger at illustrere og koble grundbegreberne b{\o}lgel{\ae}ngde, frekvens og b{\o}lgehastighed. Undervisere i fysik kan bruge den kropslige {\o}velse om kraftdiagrammer p{\aa} A- og B-niveau, mens {\o}velsen om b{\o}lgebev{\ae}gelse kan bruges fra C-niveau. Udgivelsesdato: Marts",
author = "Jesper Bruun",
year = "2009",
language = "Dansk",
pages = "44--55",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Kropslige øvelser i fysikundervisningen

AU - Bruun, Jesper

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Kropslige øvelser i fysikundervisningen kan give elever og studerende en anden måde at repræsentere og bearbejde viden på end dem fysikundervisningen traditionelt tilbyder. De kan virke motiverende på elever og studerende fordi de aktivt involverer dem i lærings-processen. I denne artikel giver jeg to eksempler på kropslige øvelser der kan bruges i forbindelse med undervisning i fysik i gymnasiet. Den ene kan give en kropslig intuition for kraftbegrebet, mens den anden søger at illustrere og koble grundbegreberne bølgelængde, frekvens og bølgehastighed. Undervisere i fysik kan bruge den kropslige øvelse om kraftdiagrammer på A- og B-niveau, mens øvelsen om bølgebevægelse kan bruges fra C-niveau. Udgivelsesdato: Marts

AB - Kropslige øvelser i fysikundervisningen kan give elever og studerende en anden måde at repræsentere og bearbejde viden på end dem fysikundervisningen traditionelt tilbyder. De kan virke motiverende på elever og studerende fordi de aktivt involverer dem i lærings-processen. I denne artikel giver jeg to eksempler på kropslige øvelser der kan bruges i forbindelse med undervisning i fysik i gymnasiet. Den ene kan give en kropslig intuition for kraftbegrebet, mens den anden søger at illustrere og koble grundbegreberne bølgelængde, frekvens og bølgehastighed. Undervisere i fysik kan bruge den kropslige øvelse om kraftdiagrammer på A- og B-niveau, mens øvelsen om bølgebevægelse kan bruges fra C-niveau. Udgivelsesdato: Marts

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 44

EP - 55

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 1

ER -

ID: 14516730