Naturvidenskabernes ABC - beskrivelse af progression
Aktivitet: Rådgivning - typer › Rådgivning
Jan Sølberg - Rådgiver
Arbejdsgruppens opgave er helt overordnet at understøtte, at
Naturvidenskabens ABC kan blive et fundament for at give naturfagene i
grundskolen og de naturvidenskabelige fag på ungdomsuddannelserne en
logisk og sammenhængende opbygning. Konkret er arbejdsgruppens
opgave at fremkomme med forslag til, hvordan Naturvidenskabens ABC
kan omsættes i undervisningspraksis på de forskellige uddannelsestrin, i
de forskellige fag og i den fællesfaglige undervisning.
Arbejdsgruppen skal således omsætte Naturvidenskabens ABC til
progressionsbeskrivelser, der går hele vejen op fra grundskolens start til
ungdomsuddannelsernes afslutning. Den primære målgruppen for
progressionsbeskrivelserne er lærere i grundskolen og på
ungdomsuddannelserne.
Naturvidenskabens ABC kan blive et fundament for at give naturfagene i
grundskolen og de naturvidenskabelige fag på ungdomsuddannelserne en
logisk og sammenhængende opbygning. Konkret er arbejdsgruppens
opgave at fremkomme med forslag til, hvordan Naturvidenskabens ABC
kan omsættes i undervisningspraksis på de forskellige uddannelsestrin, i
de forskellige fag og i den fællesfaglige undervisning.
Arbejdsgruppen skal således omsætte Naturvidenskabens ABC til
progressionsbeskrivelser, der går hele vejen op fra grundskolens start til
ungdomsuddannelsernes afslutning. Den primære målgruppen for
progressionsbeskrivelserne er lærere i grundskolen og på
ungdomsuddannelserne.
maj 2020 → dec. 2020
Ekstern organisation (Statslig)
Navn | Børne- og Undervisningsministeriet |
---|---|
Placering | Frederiksholms Kanal 21 |
By | København |
Land/Område | Danmark |
ID: 322198541