Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
Standard
Fra redaktøren : Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange. / Achiam, Marianne.
I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2023, Nr. 4, 06.12.2023, s. 4-6.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Fra redaktøren
T2 - Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange
AU - Achiam, Marianne
PY - 2023/12/6
Y1 - 2023/12/6
N2 - Oversvømmelser, tørke, skovbrande, fødevareknaphed og masseuddøen ... For hvert af disse globale problemer gælder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at løse problemerne – eller afbøde deres værste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre nøglepersoner i de seneste år har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at sætte problemerne på dagsordenen og give børn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan omsættes til konkrete undervisnings aktiviteter.
AB - Oversvømmelser, tørke, skovbrande, fødevareknaphed og masseuddøen ... For hvert af disse globale problemer gælder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at løse problemerne – eller afbøde deres værste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre nøglepersoner i de seneste år har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at sætte problemerne på dagsordenen og give børn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan omsættes til konkrete undervisnings aktiviteter.
M3 - Leder
VL - 2023
SP - 4
EP - 6
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 4
ER -
ID: 376416971