Åbningskonference for det nye Videnscenter for Digital Teknologiforståelse

Videnscenter for Digital Teknologiforståelse

Vi vil gerne invitere til åbningen af det nye Videnscenter for Digital Teknologiforståelse. Vi markerer åbningen af videnscenteret sammen med nogle af landets førende eksperter og beslutningstagere inden for teknologiforståelse.

Det bliver en enestående mulighed for at udveksle idéer og indsigter samt diskutere, hvordan vi i fællesskab kan være med til at sikre, at alle børn og unge i Danmark får digital teknologiforståelse, så de myndiggøres til konstruktivt og kritisk at kunne deltage som demokratiske borgere i et digitaliseret samfund.

Program

• Velkommen v. Styregruppeformand Jakob Harder (KP) & styregruppemedlem Maja Horst (AU)
  • Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye
  • Vicecenterleder, Lars Bo Andersen (KP)
  • Formand for Danske Skoleelever, Laura Drachmann Poulsen
  • Centerleder, Ole Sejer Iversen (AU)
  • Formand for Danske Gymnasieelever, Asger Kjær Sørensen
  • Programdirektør, Villum Fonden, Agi Csonka
  • Centerleder, Ole Sejer Iversen (AU)
  • Bobler & snack

For at sikre din plads, bedes du venligst tilmelde dig her.

Vi ser frem til at dele viden og skabe en meningsfuld dialog med jer, der har mulighed for at deltage.

Videnscenter for Digital Teknologiforståelse

Kontakt

Er du forhindret i at deltage i arrangementet, men har spørgsmål vedrørende videnscenteret, så er du meget velkommen til at kontakte os på mail: kontakt@tekforstaa.dk

Organisering og deltagere

Videnscentret etableres i et ligeværdigt samarbejde mellem universiteter og professionshøjskoler. Konsortiet er landsdækkende og består af 8 partnere: De seks professionshøjskoler, Aarhus Universitet og Københavns Universitet.

Fra Københavns Universitet deltager professor Morten Misfeldt, lektor Daniel Spikol og adjunkt Andreas Tamborg.

Aarhus Universitet og Københavns Professionshøjskole er værtsorganisationer på vegne af deres respektive sektorer og varetager henholdsvis forankring af digital teknologiforståelse på de gymnasiale og videregående uddannelser, og grundskole og læreruddannelse. Centret er støttet med 50 mio. kr. af Lundbeckfonden, Novo Nordisk Fonden og Villum Fonden i en programperiode 2023 – 2028.