Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course. / Bruun, Jesper; Andersen, Ida Viola Kalmark.

In: arXiv.org: Physics Education, 07.2017, p. 1-4.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Bruun, J & Andersen, IVK 2017, 'Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course', arXiv.org: Physics Education, pp. 1-4. <https://arxiv.org/pdf/1708.01389>

APA

Bruun, J., & Andersen, I. V. K. (2017). Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course. arXiv.org: Physics Education, 1-4. [1708.01389 ]. https://arxiv.org/pdf/1708.01389

Vancouver

Bruun J, Andersen IVK. Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course. arXiv.org: Physics Education. 2017 Jul;1-4. 1708.01389 .

Author

Bruun, Jesper ; Andersen, Ida Viola Kalmark. / Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course. In: arXiv.org: Physics Education. 2017 ; pp. 1-4.

Bibtex

@article{f544b64743454d758c36cc801c792547,
title = "Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course",
abstract = "I 2004 introducerede Danmark et obligatorisk integreret naturvidenskabelige kursus det mest popul{\ae}re gymnasium. Et af landsd{\ae}kkende kursusm{\aa}l er, at eleverne skal {"}opn{\aa} viden om nogle af de centrale videnskabelige sp{\o}rgsm{\aa}l og deres sociale, etiske og historiske perspektiver{"}. Dette skal ske gennem samarbejde mellem fagene, og involverer ofte fysik og andet videnskabeligt emne. De officielle undervisningsplaner angiver endvidere, at matematik skal bruges til analyse af data. Vi bruger netv{\ae}rksanalyse til at studere seks forskellige implementeringer af kurset med hensyn til strukturen af forskellige former for undervisning / l{\ae}ringsaktiviteter. Ved at oprette netv{\ae}rkskort for hver lektion viser vi at undervisnings- / l{\ae}ringsaktiviteterne i kurset sj{\ae}ldent har til form{\aa}l at adressere, hvordan videnskaben kan arbejde sammen for at l{\o}se et problem, men snarere stadiger hver naturvidenskab som en s{\ae}rskilt og separat aktivitet med en s{\ae}rskilt identitet.",
author = "Jesper Bruun and Andersen, {Ida Viola Kalmark}",
year = "2017",
month = jul,
language = "English",
pages = "1--4",
journal = "arXiv.org: Physics Education",
publisher = "Cornell University Press",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course

AU - Bruun, Jesper

AU - Andersen, Ida Viola Kalmark

PY - 2017/7

Y1 - 2017/7

N2 - I 2004 introducerede Danmark et obligatorisk integreret naturvidenskabelige kursus det mest populære gymnasium. Et af landsdækkende kursusmål er, at eleverne skal "opnå viden om nogle af de centrale videnskabelige spørgsmål og deres sociale, etiske og historiske perspektiver". Dette skal ske gennem samarbejde mellem fagene, og involverer ofte fysik og andet videnskabeligt emne. De officielle undervisningsplaner angiver endvidere, at matematik skal bruges til analyse af data. Vi bruger netværksanalyse til at studere seks forskellige implementeringer af kurset med hensyn til strukturen af forskellige former for undervisning / læringsaktiviteter. Ved at oprette netværkskort for hver lektion viser vi at undervisnings- / læringsaktiviteterne i kurset sjældent har til formål at adressere, hvordan videnskaben kan arbejde sammen for at løse et problem, men snarere stadiger hver naturvidenskab som en særskilt og separat aktivitet med en særskilt identitet.

AB - I 2004 introducerede Danmark et obligatorisk integreret naturvidenskabelige kursus det mest populære gymnasium. Et af landsdækkende kursusmål er, at eleverne skal "opnå viden om nogle af de centrale videnskabelige spørgsmål og deres sociale, etiske og historiske perspektiver". Dette skal ske gennem samarbejde mellem fagene, og involverer ofte fysik og andet videnskabeligt emne. De officielle undervisningsplaner angiver endvidere, at matematik skal bruges til analyse af data. Vi bruger netværksanalyse til at studere seks forskellige implementeringer af kurset med hensyn til strukturen af forskellige former for undervisning / læringsaktiviteter. Ved at oprette netværkskort for hver lektion viser vi at undervisnings- / læringsaktiviteterne i kurset sjældent har til formål at adressere, hvordan videnskaben kan arbejde sammen for at løse et problem, men snarere stadiger hver naturvidenskab som en særskilt og separat aktivitet med en særskilt identitet.

M3 - Journal article

SP - 1

EP - 4

JO - arXiv.org: Physics Education

JF - arXiv.org: Physics Education

M1 - 1708.01389

ER -

ID: 186871060