SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

SUN-projektet : Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet. / Krogh, Lars Brian; Waaddegaard, Nina Holst; Nielsen, Keld.

In: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, Vol. 2019, No. 3, 2019, p. 47 - 67.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Krogh, LB, Waaddegaard, NH & Nielsen, K 2019, 'SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet', MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, vol. 2019, no. 3, pp. 47 - 67. <https://tidsskrift.dk/mona/article/view/115582/163891>

APA

Krogh, L. B., Waaddegaard, N. H., & Nielsen, K. (2019). SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet. MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2019(3), 47 - 67. https://tidsskrift.dk/mona/article/view/115582/163891

Vancouver

Krogh LB, Waaddegaard NH, Nielsen K. SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet. MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2019;2019(3):47 - 67.

Author

Krogh, Lars Brian ; Waaddegaard, Nina Holst ; Nielsen, Keld. / SUN-projektet : Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet. In: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2019 ; Vol. 2019, No. 3. pp. 47 - 67.

Bibtex

@article{287689f0a92443348221c1b940fbc8f9,
title = "SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet",
abstract = "I artiklen beskrives det tre{\aa}rige udviklingsprojekt Skolebaseret Udvikling i Naturfag (SUN) som p{\aa} samme tid har tilgodeset udvikling af konkret naturfagsundervisning og udvikling af de del‑tagende gymnasiers kapacitet til fremadrettet at tage h{\aa}nd om egne naturfaglige udviklingsbehov. Vi beskriver det forskningsbaserede forl{\o}bsdesign med m{\aa}lrettede indsatser ift. naturfaglige udviklings‑grupper, fagteams, faglige koordinatorer og ledelse samt videregiver vore erfaringer p{\aa} godt og ondt fra implementeringen. Endelig diskuterer vi kritiske l{\ae}restykker af relevans for fremtidige designere, afviklere eller brugere/rekvirenter af professionelle udviklingsforl{\o}b med tilsvarende ambiti{\o}st dob‑beltsigte, det v{\ae}re sig i gymnasiet eller grundskolen.",
author = "Krogh, {Lars Brian} and Waaddegaard, {Nina Holst} and Keld Nielsen",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "2019",
pages = "47 -- 67",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - SUN-projektet

T2 - Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet

AU - Krogh, Lars Brian

AU - Waaddegaard, Nina Holst

AU - Nielsen, Keld

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - I artiklen beskrives det treårige udviklingsprojekt Skolebaseret Udvikling i Naturfag (SUN) som på samme tid har tilgodeset udvikling af konkret naturfagsundervisning og udvikling af de del‑tagende gymnasiers kapacitet til fremadrettet at tage hånd om egne naturfaglige udviklingsbehov. Vi beskriver det forskningsbaserede forløbsdesign med målrettede indsatser ift. naturfaglige udviklings‑grupper, fagteams, faglige koordinatorer og ledelse samt videregiver vore erfaringer på godt og ondt fra implementeringen. Endelig diskuterer vi kritiske lærestykker af relevans for fremtidige designere, afviklere eller brugere/rekvirenter af professionelle udviklingsforløb med tilsvarende ambitiøst dob‑beltsigte, det være sig i gymnasiet eller grundskolen.

AB - I artiklen beskrives det treårige udviklingsprojekt Skolebaseret Udvikling i Naturfag (SUN) som på samme tid har tilgodeset udvikling af konkret naturfagsundervisning og udvikling af de del‑tagende gymnasiers kapacitet til fremadrettet at tage hånd om egne naturfaglige udviklingsbehov. Vi beskriver det forskningsbaserede forløbsdesign med målrettede indsatser ift. naturfaglige udviklings‑grupper, fagteams, faglige koordinatorer og ledelse samt videregiver vore erfaringer på godt og ondt fra implementeringen. Endelig diskuterer vi kritiske lærestykker af relevans for fremtidige designere, afviklere eller brugere/rekvirenter af professionelle udviklingsforløb med tilsvarende ambitiøst dob‑beltsigte, det være sig i gymnasiet eller grundskolen.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2019

SP - 47

EP - 67

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 3

ER -

ID: 227692266