SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet
Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Standard
SUN-projektet : Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet. / Krogh, Lars Brian; Waaddegaard, Nina Holst; Nielsen, Keld.
In: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, Vol. 2019, No. 3, 2019, p. 47 - 67.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - SUN-projektet
T2 - Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet
AU - Krogh, Lars Brian
AU - Waaddegaard, Nina Holst
AU - Nielsen, Keld
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - I artiklen beskrives det treårige udviklingsprojekt Skolebaseret Udvikling i Naturfag (SUN) som på samme tid har tilgodeset udvikling af konkret naturfagsundervisning og udvikling af de del‑tagende gymnasiers kapacitet til fremadrettet at tage hånd om egne naturfaglige udviklingsbehov. Vi beskriver det forskningsbaserede forløbsdesign med målrettede indsatser ift. naturfaglige udviklings‑grupper, fagteams, faglige koordinatorer og ledelse samt videregiver vore erfaringer på godt og ondt fra implementeringen. Endelig diskuterer vi kritiske lærestykker af relevans for fremtidige designere, afviklere eller brugere/rekvirenter af professionelle udviklingsforløb med tilsvarende ambitiøst dob‑beltsigte, det være sig i gymnasiet eller grundskolen.
AB - I artiklen beskrives det treårige udviklingsprojekt Skolebaseret Udvikling i Naturfag (SUN) som på samme tid har tilgodeset udvikling af konkret naturfagsundervisning og udvikling af de del‑tagende gymnasiers kapacitet til fremadrettet at tage hånd om egne naturfaglige udviklingsbehov. Vi beskriver det forskningsbaserede forløbsdesign med målrettede indsatser ift. naturfaglige udviklings‑grupper, fagteams, faglige koordinatorer og ledelse samt videregiver vore erfaringer på godt og ondt fra implementeringen. Endelig diskuterer vi kritiske lærestykker af relevans for fremtidige designere, afviklere eller brugere/rekvirenter af professionelle udviklingsforløb med tilsvarende ambitiøst dob‑beltsigte, det være sig i gymnasiet eller grundskolen.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 2019
SP - 47
EP - 67
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 3
ER -
ID: 227692266