19. februar 2014

Nr. 30/2014 Gymnasiefremmede elever - 3. og 4. runde, 2012-2014

Gymnasiefremmede elever er elever, hvis forældre ikke selv har en gymnasial uddannelse. Gymnasiefremmede elever skal derfor ofte yde et større arbejde for at finde sig til rette i gymnasiets kultur, og det gør dem mere udsatte for ikke at klare sig så godt, som deres gymnasievante klassekammerater. Dette nummer af skriftserien samler de tværgående analyser af erfaringerne fra 3. og 4. runde af udviklingsprojekter gennemført med økonomisk støtte af Undervisningsministeriet, hvor i alt 21 udviklingsprojekter gennemførte forskellige eksperimenter for at støtte gymnasiefremmedes læring. Analyserne peger på nogle af de ideer, som ser ud til at kunne støtte gymnasiefremmede elever, og resumeerne af de 21 projekter giver konkrete eksempler på, hvad man kan gøre. Projekterne blev gennemført i 2012 og 2013. Rapporten er samtidig den sidste rapport fra rækken af udviklingsprojekter om gymnasiefremmede.

Af Aase B. Ebbensgaard, Christine Holm, Dorte Elmesjow og Lars Ulriksen.

Udgivelsen kan bestilles ved print-on-demand

På LULU.com kan bogen bestilles i en print-on-demand-version. Følg dette link.

Download pdf-version
Nr. 30/2014 "Fag og gymnasiefremmede - Rapporter fra 3. og 4. runde af udviklingsprojekter" [pdf, 1.9 MB]