Clickers, en læringsunderstøttende ressource
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Clickers er de seneste år blevet brugt specielt indenfor science- fag på danske universiteter. Med fokus på studerendes tilgang til clickerbrug i fysikundervisning diskuteres hvornår, hvordan og på hvilke præmisser clickers kan være en ressource for studerende og undervisere.
Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.
Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 6 |
Udgave nummer | 11 |
Sider (fra-til) | 26 |
Antal sider | 31 |
ISSN | 1901-5089 |
Status | Udgivet - 25 sep. 2011 |
Eksternt udgivet | Ja |
ID: 127345696