Clickers, en læringsunderstøttende ressource

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Clickers er de seneste år blevet brugt specielt indenfor science- fag på danske universiteter. Med fokus på studerendes tilgang til clickerbrug i fysikundervisning diskuteres hvornår, hvordan og på hvilke præmisser clickers kan være en ressource for studerende og undervisere.
Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Vol/bind6
Udgave nummer11
Sider (fra-til)26
Antal sider31
ISSN1901-5089
StatusUdgivet - 25 sep. 2011
Eksternt udgivetJa

ID: 127345696