Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Documents
- dut23_christiansen_effekt_af
Final published version, 882 KB, PDF document
Undervisningen evalueres i stigende grad gennem studenterbaserede, standardi-serede spørgeskemaer. Evalueringerne tjener flere formål, herunder kvalitetssik-ring og kvalitetsudvikling. Fokus i denne kvantitative undersøgelse er at finde ud af, om de standardiserede evalueringer forbedrer undervisningens kvalitet. Den grundlæggende hypotese er, at forbedringer burde føre til bedre resultater i eva-lueringerne over tid. Undersøgelsen er baseret på data fra bacheloruddannelsen i medicin ved Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen i de enkelte kurser i seks på hinanden følgende semestre fra 2011 til 2013 og analyserer udviklingen i enkeltspørgsmålene i spørgeskemaerne. Trods store udsving på tværs af seme-strene finder vi ikke evidens for, at de standardiserede spørgeskemaer generelt forbedrer undervisningens kvalitet.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online] |
Volume | 12 |
Issue number | 23 |
Pages (from-to) | 20-36 |
Number of pages | 17 |
ISSN | 2245-1374 |
Publication status | Published - 2017 |
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 184286936