Gymnasiereformen og udfordringer: – med fokus på naturfagene og matematik

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

Gymnasiereformen og udfordringer : – med fokus på naturfagene og matematik. / Mathiasen, Helle.

In: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, No. 2016-3, 04.09.2016, p. 55-60.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Mathiasen, H 2016, 'Gymnasiereformen og udfordringer: – med fokus på naturfagene og matematik', MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, no. 2016-3, pp. 55-60.

APA

Mathiasen, H. (2016). Gymnasiereformen og udfordringer: – med fokus på naturfagene og matematik. MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, (2016-3), 55-60.

Vancouver

Mathiasen H. Gymnasiereformen og udfordringer: – med fokus på naturfagene og matematik. MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2016 Sep 4;(2016-3):55-60.

Author

Mathiasen, Helle. / Gymnasiereformen og udfordringer : – med fokus på naturfagene og matematik. In: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2016 ; No. 2016-3. pp. 55-60.

Bibtex

@article{371bf9bdc827406fafb724b3f2378dba,
title = "Gymnasiereformen og udfordringer: – med fokus p{\aa} naturfagene og matematik",
abstract = "Abstract: Analysen ser p{\aa} hvilke {\ae}ndringer og kommende udfordringer som gymnasiereformen frafor{\aa}ret 2016 giver, is{\ae}r med henblik p{\aa} naturfagene og matematik. F{\o}rst og fremmest vil det forest{\aa}endel{\ae}replansarbejde v{\ae}re afg{\o}rende, og l{\ae}rerne b{\o}r inddrages i dette. Nyt{\ae}nkning af pr{\o}ve- ogfeedbackformer kan med fordel v{\ae}re et v{\ae}sentlig didaktisk perspektiv og fundament heri. Med reformenaktualiseres ogs{\aa} endnu engang behovet for et fagdidaktisk l{\o}ft af l{\ae}rerne. P{\aa} ledelsesniveau erder ligeledes behov for et p{\ae}dagogisk og didaktisk l{\o}ft.",
author = "Helle Mathiasen",
year = "2016",
month = sep,
day = "4",
language = "Dansk",
pages = "55--60",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2016-3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Gymnasiereformen og udfordringer

T2 - – med fokus på naturfagene og matematik

AU - Mathiasen, Helle

PY - 2016/9/4

Y1 - 2016/9/4

N2 - Abstract: Analysen ser på hvilke ændringer og kommende udfordringer som gymnasiereformen fraforåret 2016 giver, især med henblik på naturfagene og matematik. Først og fremmest vil det foreståendelæreplansarbejde være afgørende, og lærerne bør inddrages i dette. Nytænkning af prøve- ogfeedbackformer kan med fordel være et væsentlig didaktisk perspektiv og fundament heri. Med reformenaktualiseres også endnu engang behovet for et fagdidaktisk løft af lærerne. På ledelsesniveau erder ligeledes behov for et pædagogisk og didaktisk løft.

AB - Abstract: Analysen ser på hvilke ændringer og kommende udfordringer som gymnasiereformen fraforåret 2016 giver, især med henblik på naturfagene og matematik. Først og fremmest vil det foreståendelæreplansarbejde være afgørende, og lærerne bør inddrages i dette. Nytænkning af prøve- ogfeedbackformer kan med fordel være et væsentlig didaktisk perspektiv og fundament heri. Med reformenaktualiseres også endnu engang behovet for et fagdidaktisk løft af lærerne. På ledelsesniveau erder ligeledes behov for et pædagogisk og didaktisk løft.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 55

EP - 60

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2016-3

ER -

ID: 165578974