Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter. / Quistgaard, Nana.

In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Vol. 2006, No. 1, 2006.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Quistgaard, N 2006, 'Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter', MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, vol. 2006, no. 1.

APA

Quistgaard, N. (2006). Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter. MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, 2006(1).

Vancouver

Quistgaard N. Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter. MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2006;2006(1).

Author

Quistgaard, Nana. / Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter. In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2006 ; Vol. 2006, No. 1.

Bibtex

@article{e8f32fb0dbd911dcbee902004c4f4f50,
title = "Oplevelsen og udbyttet af skolebes{\o}g p{\aa} teknik- og naturvidenskabscenter",
abstract = "Artiklen beskriver en unders{\o}gelse om 1. g-elevers oplevelse og udbytte af et skolebes{\o}g p{\aa} et teknik- og naturvidenskabscenter eksemplificeret ved Experimentarium. F{\o}rst pr{\ae}senteres den anvendte ramme for analyse af mulige udbytter. Herefter gennemg{\aa}s unders{\o}gelsens resultater der er baseret p{\aa} 75 elevers udpegning af tre favoritopstillinger samt en tekst om disse. Resultaterne er endvidere baseret p{\aa} casestudiedata omfattende otte af de 75 elever. B{\aa}de piger og drenge udviser et stort engagement og ber{\o}res affektivt i interaktion med {"}jeg-orienterede{"} opstillinger der er let tilg{\ae}ngelige, {\aa}bne, body-on og overraskende. Interessen for det {"}jeg-orienterede{"} kan korreleres til ROSE-unders{\o}gelsen. Data antyder at langtidsp{\aa}virkningen er begr{\ae}nset, og fremadrettede tiltag diskuteres. Udgivelsesdato: Marts",
author = "Nana Quistgaard",
year = "2006",
language = "Dansk",
volume = "2006",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter

AU - Quistgaard, Nana

PY - 2006

Y1 - 2006

N2 - Artiklen beskriver en undersøgelse om 1. g-elevers oplevelse og udbytte af et skolebesøg på et teknik- og naturvidenskabscenter eksemplificeret ved Experimentarium. Først præsenteres den anvendte ramme for analyse af mulige udbytter. Herefter gennemgås undersøgelsens resultater der er baseret på 75 elevers udpegning af tre favoritopstillinger samt en tekst om disse. Resultaterne er endvidere baseret på casestudiedata omfattende otte af de 75 elever. Både piger og drenge udviser et stort engagement og berøres affektivt i interaktion med "jeg-orienterede" opstillinger der er let tilgængelige, åbne, body-on og overraskende. Interessen for det "jeg-orienterede" kan korreleres til ROSE-undersøgelsen. Data antyder at langtidspåvirkningen er begrænset, og fremadrettede tiltag diskuteres. Udgivelsesdato: Marts

AB - Artiklen beskriver en undersøgelse om 1. g-elevers oplevelse og udbytte af et skolebesøg på et teknik- og naturvidenskabscenter eksemplificeret ved Experimentarium. Først præsenteres den anvendte ramme for analyse af mulige udbytter. Herefter gennemgås undersøgelsens resultater der er baseret på 75 elevers udpegning af tre favoritopstillinger samt en tekst om disse. Resultaterne er endvidere baseret på casestudiedata omfattende otte af de 75 elever. Både piger og drenge udviser et stort engagement og berøres affektivt i interaktion med "jeg-orienterede" opstillinger der er let tilgængelige, åbne, body-on og overraskende. Interessen for det "jeg-orienterede" kan korreleres til ROSE-undersøgelsen. Data antyder at langtidspåvirkningen er begrænset, og fremadrettede tiltag diskuteres. Udgivelsesdato: Marts

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2006

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 1

ER -

ID: 2753041