Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter. / Quistgaard, Nana.
In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Vol. 2006, No. 1, 2006.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter
AU - Quistgaard, Nana
PY - 2006
Y1 - 2006
N2 - Artiklen beskriver en undersøgelse om 1. g-elevers oplevelse og udbytte af et skolebesøg på et teknik- og naturvidenskabscenter eksemplificeret ved Experimentarium. Først præsenteres den anvendte ramme for analyse af mulige udbytter. Herefter gennemgås undersøgelsens resultater der er baseret på 75 elevers udpegning af tre favoritopstillinger samt en tekst om disse. Resultaterne er endvidere baseret på casestudiedata omfattende otte af de 75 elever. Både piger og drenge udviser et stort engagement og berøres affektivt i interaktion med "jeg-orienterede" opstillinger der er let tilgængelige, åbne, body-on og overraskende. Interessen for det "jeg-orienterede" kan korreleres til ROSE-undersøgelsen. Data antyder at langtidspåvirkningen er begrænset, og fremadrettede tiltag diskuteres. Udgivelsesdato: Marts
AB - Artiklen beskriver en undersøgelse om 1. g-elevers oplevelse og udbytte af et skolebesøg på et teknik- og naturvidenskabscenter eksemplificeret ved Experimentarium. Først præsenteres den anvendte ramme for analyse af mulige udbytter. Herefter gennemgås undersøgelsens resultater der er baseret på 75 elevers udpegning af tre favoritopstillinger samt en tekst om disse. Resultaterne er endvidere baseret på casestudiedata omfattende otte af de 75 elever. Både piger og drenge udviser et stort engagement og berøres affektivt i interaktion med "jeg-orienterede" opstillinger der er let tilgængelige, åbne, body-on og overraskende. Interessen for det "jeg-orienterede" kan korreleres til ROSE-undersøgelsen. Data antyder at langtidspåvirkningen er begrænset, og fremadrettede tiltag diskuteres. Udgivelsesdato: Marts
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 2006
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 1
ER -
ID: 2753041