At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten. / Madsen, Lene Møller.

In: Geografisk Orientering, Vol. 50, No. 2, 2020, p. 44-49.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Madsen, LM 2020, 'At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten', Geografisk Orientering, vol. 50, no. 2, pp. 44-49.

APA

Madsen, L. M. (2020). At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten. Geografisk Orientering, 50(2), 44-49.

Vancouver

Madsen LM. At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten. Geografisk Orientering. 2020;50(2):44-49.

Author

Madsen, Lene Møller. / At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten. In: Geografisk Orientering. 2020 ; Vol. 50, No. 2. pp. 44-49.

Bibtex

@article{605d4e4dbfb24e6285424280d992f71f,
title = "At l{\ae}re at undervise unders{\o}gelsesbaseret i felten",
abstract = "Denne artikel giver et eksempel p{\aa} hvordan vi gennem faget {\textquoteright}geofagenesdidaktik{\textquoteright} bidrager til at give de geofagsstuderende p{\aa} K{\o}benhavns universiteten dobbelt kvalificering, b{\aa}de som geografer og geologer, p{\aa} faguddannelserneog som gymnasieundervisere gennem didaktiske kurser.Vi har gode erfaringer med at starte denne dobbelte kvalificering alleredep{\aa} universitetet, s{\aa}ledes at de studerende der gerne vil v{\ae}re gymnasiel{\ae}reref{\aa}r muligheder for at arbejde didaktisk med deres fag undervejs ideres studie. Dette opfatter vi som et godt afs{\ae}t for deres senere teoretiskep{\ae}dagogikum, n{\aa}r de kommer ud i gymnasieverdenen. At sikre godeundervisere er en af foruds{\ae}tningerne for en geografi for fremtiden.",
author = "Madsen, {Lene M{\o}ller}",
year = "2020",
language = "Dansk",
volume = "50",
pages = "44--49",
journal = "Geografisk Orientering",
issn = "0105-4848",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - At lære at undervise undersøgelsesbaseret i felten

AU - Madsen, Lene Møller

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Denne artikel giver et eksempel på hvordan vi gennem faget ’geofagenesdidaktik’ bidrager til at give de geofagsstuderende på Københavns universiteten dobbelt kvalificering, både som geografer og geologer, på faguddannelserneog som gymnasieundervisere gennem didaktiske kurser.Vi har gode erfaringer med at starte denne dobbelte kvalificering alleredepå universitetet, således at de studerende der gerne vil være gymnasielærerefår muligheder for at arbejde didaktisk med deres fag undervejs ideres studie. Dette opfatter vi som et godt afsæt for deres senere teoretiskepædagogikum, når de kommer ud i gymnasieverdenen. At sikre godeundervisere er en af forudsætningerne for en geografi for fremtiden.

AB - Denne artikel giver et eksempel på hvordan vi gennem faget ’geofagenesdidaktik’ bidrager til at give de geofagsstuderende på Københavns universiteten dobbelt kvalificering, både som geografer og geologer, på faguddannelserneog som gymnasieundervisere gennem didaktiske kurser.Vi har gode erfaringer med at starte denne dobbelte kvalificering alleredepå universitetet, således at de studerende der gerne vil være gymnasielærerefår muligheder for at arbejde didaktisk med deres fag undervejs ideres studie. Dette opfatter vi som et godt afsæt for deres senere teoretiskepædagogikum, når de kommer ud i gymnasieverdenen. At sikre godeundervisere er en af forudsætningerne for en geografi for fremtiden.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 50

SP - 44

EP - 49

JO - Geografisk Orientering

JF - Geografisk Orientering

SN - 0105-4848

IS - 2

ER -

ID: 242773670