Clickers, en læringsunderstøttende ressource

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Clickers, en læringsunderstøttende ressource. / Mathiasen, Helle.

In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Vol. 6, No. 11, 25.09.2011, p. 26.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Mathiasen, H 2011, 'Clickers, en læringsunderstøttende ressource', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , vol. 6, no. 11, pp. 26.

APA

Mathiasen, H. (2011). Clickers, en læringsunderstøttende ressource. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 6(11), 26.

Vancouver

Mathiasen H. Clickers, en læringsunderstøttende ressource. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2011 Sep 25;6(11):26.

Author

Mathiasen, Helle. / Clickers, en læringsunderstøttende ressource. In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2011 ; Vol. 6, No. 11. pp. 26.

Bibtex

@article{59d12753e09d4b31bcfa5c9ff4525f53,
title = "Clickers, en l{\ae}ringsunderst{\o}ttende ressource",
abstract = "Clickers er de seneste {\aa}r blevet brugt specielt indenfor science- fag p{\aa} danske universiteter. Med fokus p{\aa} studerendes tilgang til clickerbrug i fysikundervisning diskuteres hvorn{\aa}r, hvordan og p{\aa} hvilke pr{\ae}misser clickers kan v{\ae}re en ressource for studerende og undervisere.Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremst{\aa} som en kommunikations- og l{\ae}ringsunderst{\o}ttende ressource, men at omfanget af nyttev{\ae}rdi afh{\ae}nger af un- dervisernes p{\ae}dagogiske og didaktiske tilgange og form{\aa}en samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.",
author = "Helle Mathiasen",
year = "2011",
month = sep,
day = "25",
language = "Dansk",
volume = "6",
pages = "26",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "11",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Clickers, en læringsunderstøttende ressource

AU - Mathiasen, Helle

PY - 2011/9/25

Y1 - 2011/9/25

N2 - Clickers er de seneste år blevet brugt specielt indenfor science- fag på danske universiteter. Med fokus på studerendes tilgang til clickerbrug i fysikundervisning diskuteres hvornår, hvordan og på hvilke præmisser clickers kan være en ressource for studerende og undervisere.Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.

AB - Clickers er de seneste år blevet brugt specielt indenfor science- fag på danske universiteter. Med fokus på studerendes tilgang til clickerbrug i fysikundervisning diskuteres hvornår, hvordan og på hvilke præmisser clickers kan være en ressource for studerende og undervisere.Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 6

SP - 26

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 11

ER -

ID: 127345696