Geovidenskab: en undersøgelse af de første studenter

Research output: Book/ReportReportResearch

Standard

Geovidenskab : en undersøgelse af de første studenter. / Malm, Rie Hjørnegaard; Madsen, Lene Møller.

København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 17 p. (IND's Skriftserie; No. 41).

Research output: Book/ReportReportResearch

Harvard

Malm, RH & Madsen, LM 2015, Geovidenskab: en undersøgelse af de første studenter. IND's Skriftserie, no. 41, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, København. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/2015-41/geovidenskab_41.pdf>

APA

Malm, R. H., & Madsen, L. M. (2015). Geovidenskab: en undersøgelse af de første studenter. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. IND's Skriftserie No. 41 https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/2015-41/geovidenskab_41.pdf

Vancouver

Malm RH, Madsen LM. Geovidenskab: en undersøgelse af de første studenter. København: Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 17 p. (IND's Skriftserie; No. 41).

Author

Malm, Rie Hjørnegaard ; Madsen, Lene Møller. / Geovidenskab : en undersøgelse af de første studenter. København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 17 p. (IND's Skriftserie; No. 41).

Bibtex

@book{10d37787247e445294d3452f1cf5f161,
title = "Geovidenskab: en unders{\o}gelse af de f{\o}rste studenter",
abstract = "Geovidenskab A har i sommeren 2015 udkl{\ae}kket de f{\o}rste studenter. Faget har status af fors{\o}gsfag, og derfor er det interessant l{\o}bende at unders{\o}ge, hvordan faget udvikler sig, hvordan l{\ae}rerne griber undervisningen an og hvordan eleverne oplever faget. Denne unders{\o}gelse s{\ae}tter fokus p{\aa} de f{\o}rste studenter, deres oplevelser med faget og deres tanker om fremtiden. Unders{\o}gelsen s{\ae}tter specielt fokus p{\aa} studenternes studievalg og p{\aa} hvilken m{\aa}de de ser deres fremtid indenfor geofagene.Unders{\o}gelsen viser at eleverne generelt er interesseret i at forf{\o}lge en naturvidenskabelig retning i fremtiden. 68% af eleverne i unders{\o}gelsen overvejer at starte p{\aa} en teknisk eller naturvidenskabelig videreg{\aa}ende uddannelse enten til september 2015 eller i l{\o}bet af de n{\ae}ste {\aa}r. Heraf overvejer n{\ae}sten halvdelen en geofaglig videreg{\aa}ende uddannelse. Elevernes beskrivelse af faget som aktuelt, problemorienteret og praktisk giver nogle af svarene p{\aa} hvorfor en stor andel af eleverne overvejer en fremtid indenfor geofagene.",
author = "Malm, {Rie Hj{\o}rnegaard} and Madsen, {Lene M{\o}ller}",
year = "2015",
language = "Dansk",
series = "IND's Skriftserie",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "41",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Geovidenskab

T2 - en undersøgelse af de første studenter

AU - Malm, Rie Hjørnegaard

AU - Madsen, Lene Møller

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Geovidenskab A har i sommeren 2015 udklækket de første studenter. Faget har status af forsøgsfag, og derfor er det interessant løbende at undersøge, hvordan faget udvikler sig, hvordan lærerne griber undervisningen an og hvordan eleverne oplever faget. Denne undersøgelse sætter fokus på de første studenter, deres oplevelser med faget og deres tanker om fremtiden. Undersøgelsen sætter specielt fokus på studenternes studievalg og på hvilken måde de ser deres fremtid indenfor geofagene.Undersøgelsen viser at eleverne generelt er interesseret i at forfølge en naturvidenskabelig retning i fremtiden. 68% af eleverne i undersøgelsen overvejer at starte på en teknisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse enten til september 2015 eller i løbet af de næste år. Heraf overvejer næsten halvdelen en geofaglig videregående uddannelse. Elevernes beskrivelse af faget som aktuelt, problemorienteret og praktisk giver nogle af svarene på hvorfor en stor andel af eleverne overvejer en fremtid indenfor geofagene.

AB - Geovidenskab A har i sommeren 2015 udklækket de første studenter. Faget har status af forsøgsfag, og derfor er det interessant løbende at undersøge, hvordan faget udvikler sig, hvordan lærerne griber undervisningen an og hvordan eleverne oplever faget. Denne undersøgelse sætter fokus på de første studenter, deres oplevelser med faget og deres tanker om fremtiden. Undersøgelsen sætter specielt fokus på studenternes studievalg og på hvilken måde de ser deres fremtid indenfor geofagene.Undersøgelsen viser at eleverne generelt er interesseret i at forfølge en naturvidenskabelig retning i fremtiden. 68% af eleverne i undersøgelsen overvejer at starte på en teknisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse enten til september 2015 eller i løbet af de næste år. Heraf overvejer næsten halvdelen en geofaglig videregående uddannelse. Elevernes beskrivelse af faget som aktuelt, problemorienteret og praktisk giver nogle af svarene på hvorfor en stor andel af eleverne overvejer en fremtid indenfor geofagene.

M3 - Rapport

T3 - IND's Skriftserie

BT - Geovidenskab

PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

CY - København

ER -

ID: 148194170