Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter. / Madsen, Lene Møller; Malm, Rie.

In: Geografisk Orientering, Vol. 42, No. 2, 06.2017, p. 42-48.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Madsen, LM & Malm, R 2017, 'Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter', Geografisk Orientering, vol. 42, no. 2, pp. 42-48.

APA

Madsen, L. M., & Malm, R. (2017). Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter. Geografisk Orientering, 42(2), 42-48.

Vancouver

Madsen LM, Malm R. Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter. Geografisk Orientering. 2017 Jun;42(2):42-48.

Author

Madsen, Lene Møller ; Malm, Rie. / Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter. In: Geografisk Orientering. 2017 ; Vol. 42, No. 2. pp. 42-48.

Bibtex

@article{ba5dfedb9e9640beb0c0e25a71c88ef3,
title = "Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter",
abstract = "Geovidenskab blev med den seneste gymnasiereform gjort til permanent fag i den danske gymnasieskole. Faget har eksisteret som fors{\o}gsfag siden 2011 (de f{\o}rste hold blev igangsat januar 2013) og er blevet udbudt p{\aa} en r{\ae}kke skoler, b{\aa}de stx og htx. Af to omgange har vi opsamlet l{\ae}rer- og eleverfaringer med faget (Malm og Madsen 2014, 2015). I denne korte artikel har vi fokus p{\aa} eleverne: hvem er det der v{\ae}lger geovidenskab? og hvad ser de af muligheder i faget? Desuden giver vi et bud p{\aa} hvad l{\ae}rere og skoler skal arbejde med for at f{\aa} geovidenskab gjort til et attraktivt valg.",
author = "Madsen, {Lene M{\o}ller} and Rie Malm",
year = "2017",
month = jun,
language = "Dansk",
volume = "42",
pages = "42--48",
journal = "Geografisk Orientering",
issn = "0105-4848",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Geovidenskab skaber omverdensbevidste studenter

AU - Madsen, Lene Møller

AU - Malm, Rie

PY - 2017/6

Y1 - 2017/6

N2 - Geovidenskab blev med den seneste gymnasiereform gjort til permanent fag i den danske gymnasieskole. Faget har eksisteret som forsøgsfag siden 2011 (de første hold blev igangsat januar 2013) og er blevet udbudt på en række skoler, både stx og htx. Af to omgange har vi opsamlet lærer- og eleverfaringer med faget (Malm og Madsen 2014, 2015). I denne korte artikel har vi fokus på eleverne: hvem er det der vælger geovidenskab? og hvad ser de af muligheder i faget? Desuden giver vi et bud på hvad lærere og skoler skal arbejde med for at få geovidenskab gjort til et attraktivt valg.

AB - Geovidenskab blev med den seneste gymnasiereform gjort til permanent fag i den danske gymnasieskole. Faget har eksisteret som forsøgsfag siden 2011 (de første hold blev igangsat januar 2013) og er blevet udbudt på en række skoler, både stx og htx. Af to omgange har vi opsamlet lærer- og eleverfaringer med faget (Malm og Madsen 2014, 2015). I denne korte artikel har vi fokus på eleverne: hvem er det der vælger geovidenskab? og hvad ser de af muligheder i faget? Desuden giver vi et bud på hvad lærere og skoler skal arbejde med for at få geovidenskab gjort til et attraktivt valg.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 42

SP - 42

EP - 48

JO - Geografisk Orientering

JF - Geografisk Orientering

SN - 0105-4848

IS - 2

ER -

ID: 179589422