Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Allsopp, Benjamin Brink.

In: LearningTech, Vol. 6, 2019, p. 81-105.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Tamborg, AL & Allsopp, BB 2019, 'Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker', LearningTech, vol. 6, pp. 81-105. <https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel4.pdf>

APA

Tamborg, A. L., & Allsopp, B. B. (2019). Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker. LearningTech, 6, 81-105. https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel4.pdf

Vancouver

Tamborg AL, Allsopp BB. Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker. LearningTech. 2019;6:81-105.

Author

Tamborg, Andreas Lindenskov ; Allsopp, Benjamin Brink. / Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker. In: LearningTech. 2019 ; Vol. 6. pp. 81-105.

Bibtex

@article{0c4087105b614045b7d8483eec391a15,
title = "Implementering af l{\ae}ringsplatforme og kulturelle logikker",
abstract = "Implementering af l{\ae}ringsplatforme er en kompleks proces,der involverer mange forskellige akt{\o}rer. I denne artikel ser vin{\ae}rmere p{\aa}, hvordan disse forskellige akt{\o}rer forholder sig till{\ae}ringsplatformene, og hvordan relationer mellem akt{\o}rersforholdem{\aa}der indvirker p{\aa} betingelserne for at implementerel{\ae}ringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret p{\aa} empiri frafremtidsv{\ae}rksteder afholdt i forbindelse et st{\o}rre forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hj{\ae}lp af en kortl{\ae}gningsproces underst{\o}ttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortl{\ae}gninger analyseres efterf{\o}lgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere akt{\o}rers forholdem{\aa}der til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af l{\ae}ringsplatforme og af bud p{\aa}, hvordan implementering af l{\ae}ringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan h{\aa}ndteres p{\aa} skoler.",
author = "Tamborg, {Andreas Lindenskov} and Allsopp, {Benjamin Brink}",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "6",
pages = "81--105",
journal = "LearningTech",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker

AU - Tamborg, Andreas Lindenskov

AU - Allsopp, Benjamin Brink

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Implementering af læringsplatforme er en kompleks proces,der involverer mange forskellige aktører. I denne artikel ser vinærmere på, hvordan disse forskellige aktører forholder sig tillæringsplatformene, og hvordan relationer mellem aktørersforholdemåder indvirker på betingelserne for at implementerelæringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret på empiri frafremtidsværksteder afholdt i forbindelse et større forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hjælp af en kortlægningsproces understøttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortlægninger analyseres efterfølgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere aktørers forholdemåder til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af læringsplatforme og af bud på, hvordan implementering af læringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan håndteres på skoler.

AB - Implementering af læringsplatforme er en kompleks proces,der involverer mange forskellige aktører. I denne artikel ser vinærmere på, hvordan disse forskellige aktører forholder sig tillæringsplatformene, og hvordan relationer mellem aktørersforholdemåder indvirker på betingelserne for at implementerelæringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret på empiri frafremtidsværksteder afholdt i forbindelse et større forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hjælp af en kortlægningsproces understøttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortlægninger analyseres efterfølgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere aktørers forholdemåder til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af læringsplatforme og af bud på, hvordan implementering af læringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan håndteres på skoler.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 6

SP - 81

EP - 105

JO - LearningTech

JF - LearningTech

ER -

ID: 231957757